Marţi a fost semnat Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comitetului Interministerial privind sistemul apelurilor de urgenţă 112, se arată într-un comunicat de presă transmis de Ministerul Afacerilor Interne.
Temele discutate marţi în cadrul Comitetului au urmărit, printre altele, şi ”necesitatea promovării unui act normativ distinct care să reglementeze obligaţia înregistrării datelor personale la achiziţionarea cartelelor Pre-Paid”.
Altfel spus, s-a adus din nou în discuţie obligaţia persoanelor de a-şi pune la dispoziţie datele personale în momentul în care vor să cumpere cartele de telefonie mobilă. O prevedere similară a fost deja declarată neconstituţională de CCR.
Alte discuţii teme discutate marţi în cadrul Comitetului Interministerial privind sistemul apelurilor de urgenţă 112 au făcut referire la:
• Intervenţiile legislative imediate necesar a fi operate pe textul OUG 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă;
• Aspectele tehnice care limitează şi condiţionează implementarea imediată a tehnologiei AML (Advanced Mobile Location);
• Analiza posibilităţilor de reglementare, de către ANCOM, a modului de acoperire a zonelor în care nu există semnal GSM.
Ca priorităţi imediate pentru şedinţa de mâine, au fost stabilite următoarele acţiuni
• STS şi ANCOM vor conveni şi disemina către toate celelalte entităţi din componenţa Comitetului, propunerile de modificare a OUG 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă;
• IGSU va transmite ANCOM zonele fără semnal TETRA constatate pe timpul misiunilor operative din competenţă;
• Completarea raportului de informare a prim ministrului, potrivit structurii Cadru aprobate cu aspectele din competenţa entităţilor reprezentate în Comitet;
• Completarea şi explicitarea de către STS a aspectelor tehnice care limitează capacitatea de localizare prin utilizarea tehnologiei AML, chiar şi în condiţiile implementării acesteia.
Sursa: www.g4media.ro