Tagro, tractorul agricol românesc, conceput şi realizat integral de IRUM Reghin, a fost omologat de Registrul Auto Român, fapt care certifică înalta calitate a acestuia şi că respectă toate standardele europene, primele astfel de tractoare urmând să iasă pe poarta fabricii în luna iunie.

 

Procesul de omologare a început de anul trecut, spre sfârşitul lui 2018 Tagro fiind supus unei serii de încercări statice şi dinamice, efectuate de Departamentul Omologări al RAR Bucureşti, care au avut un rol important în definirea şi optimizarea produsului, în conformitate cu normele impuse de Uniunea Europeană.

 

Cele peste 45 de rapoarte au fost făcute pe baza testărilor efectuate la sediul din RAR Bucureşti, dar şi în afara ţării, la Universitatea din Bologna (IT) şi Millbrook Proving Ground (UK).

 

"În luna aprilie a acestui an, vom începe producţia componentelor şi vom finaliza noua structură de asamblare a tractorului agricol românesc. În luna iunie vor ieşi pe poarta IRUM primele tractoare TAGRO. Pentru ca acest lucru să fie posibil, specialiştii au efectuat numeroase teste pe câmp, la lucru, cu diferite echipamente şi accesorii. Companiile din domeniul agricol din România, dar şi din străinătate, vor beneficia de acum de un tractor performant, conceput integral în departamentul nostru de cercetare şi dezvoltare", a declarat directorul general al IRUM, Mircea Oltean, potrivit Agerpres.

 

Prezentarea producătorului:

 

Produsul a fost gândit pentru toţi fermierii, cu precădere pentru cei mici şi mijlocii, iar piaţa de desfacere se doreşte a fi atât în România, cât şi în alte ţări din Europa. Performanţele sale fac faţă cerinţelor din piaţa mondială, având un raport calitate-preţ competitiv.

 

TAGRO este un tractor compact, uşor manevrabil, cu transmisie mecanică, confortabil şi care este uşor de întreţinut.

 

Motorul de pe TAGRO este o unitate FPT (Fiat Power Train) model F5 de 86 CP, diesel, cu 4 cilindrii in linie, sistem de injectie common rail, cu turbocompresor si intercooler, iar norma de poluare este stagiul IV final.

 

Utilajul se încadrează în clasa de putere 80-110 CP şi dispune de o transmisie mecanica cu 12 viteze si inversor, cu posibilitate de cuplare 4 x4, directie hidrostatica şi sistem de frânare cu discuri multiple.

 

Instalatia hidraulica de forta a utilajului este alimentata de o pompa hidraulica cu un debit maxim de 60l/min. Circuitul hidraulic pune la dispozitia operatorului un numar de 3 sectiuni hidraulice comandate mecanic prin intermediul levierelor de pe consola dreapta din cabina. Aceste sectiuni hidraulice sunt configurabile, astfel incat sa satisfaca cerintele tuturor accesoriilor ce pot fi atasate tractorului. Mecanismul de ridicare spate este un sistem in 3 puncte de categoria II cu comanda manula din cabina si din exterior, control pe pozitie si forta, respectiv autolift.

 

 

 

Sursa: www.economie.hotnews.ro