După cum am mai anunţat, autorităţile vor să taxeze din nou şoferii, iar acum avem noi informaţii despre noua taxă auto.

 

De data aceasta, se pare că legiuitorii oscilească între introducerea taxei auto în preţul ITP-ului sau în impozitul auto. La fel ca la vechile formule ale taxei auto, cuantumul taxei ar urma să fie calculat în funcţie de cilindreea motorului, emisiile de CO2 şi norma de poluare a propulsorului. Practic, urmează o revenire a vechii taxe auto, însă sub o formă care va fi plătită în fiecare an.

Chiar şi dacă va fi introdusă în ITP, aceasta va ajunge să fie plătită anual de proprietarii vehiculelor mai vechi de 12 ani, care sunt obligate să facă inspecţia tehnică periodică în fiecare an. Avantajul acestei practici ar fi că şoferii sunt nevoiţi să refacă ITP-ul pentru a avea dreptul de a circula legal pe drumurile publice, pe când plata impozitului nu este verificată de poliţiştii de la rutieră la un control în trafic.

 

Astfel, această strategie cu ITP-ul ar putea fi câştigătoare pentru autorităţi, însă nu este exclusă nici introducerea taxei în impozitul auto. În prezent, acesta este guvernat de cilindreea motorizării, destinaţia vehiculului (autoturism sau autoutilitară) şi de tipul sistemului de propulsie. Criterii similare se aplică şi pentru asigurările RCA, care sunt în pericolul de a-şi majora cuantumul în ultima parte a acestui an.

 

Reprezentanţii autorităţilor afirmă că se va lua în considerare şi venitul mediu naţional al românilor la momentul stabilirii unei formule de taxare, ceea ce ar sugera valori care să poată fi plătite fără a le goli buzunarele cetăţenilor. Desigur, nu ştim nici la ce cilindree ne raportăm pentru aceste calcule, pentru că se ia în considerare şi cilindreea şi norma de mediu, deci situaţia va fi oricum tragică pentru anumiţi cetăţeni.

 

Subliniem faptul că noua taxă auto încă nu are o formulă definitivată, după cum notează şi cei de la Profit.ro. Rămâne de văzut când va fi anunţată formula de calcul a taxei, dacă va fi aprobată apoi de guvernanţi şi când vor intra în vigoare normele metodologice de aplicare ale acesteia.

 

 

 

Sursa: www.auto-bild.ro