Testele grilă intră în subiectele de Bacalaureat 2019 şi Evaluare Naţională 2019. Ministerul Educaţiei a modificat structura subiectelor chiar de la examenele de anul acesta. Concret, subiectele de la BAC şi Evaluarea Naţională vor avea 40% itemi obiectivi, adică întrebări deschise şi tip grilă, a declarat pentru Edupedu.ro preşedintele Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), Marian Şuţă.
Schimbări la Bacalaureatul şi Evaluarea Naţională de anul acesta, fără nicio dezbatere publică. Ministerul Educaţiei a modificat structura subiectelor de examen, astfel încât toate subiectele de la BAC şi Evaluare vor avea 40% itemi obiectivi, adică întrebări deschise şi tip grilă.
Noutatea o reprezintă introducerea acestor itemi şi la subiectele de examen de la Limba română, Matematică şi Istorie, a declarat pentru Edupedu.ro preşedintele Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), Marian Şuţă. “Se merge pe abordare unitară la toate disciplinele de examen. La unele discipline erau deja itemi obiectivi, la socio-umane, la geografie. Nu erau astfel de subiecte la Română, la Matematică şi la Istorie”, a precizat oficialul.
Şuţă a declarat că aceasta este singura schimbare, “în rest programa este aceeaşi, sunt respectate şi structurile din anii anteriori”.
“A fost o părere a conducerii Ministerului Educaţiei, CNEE şi-a spus punctul de vedere, dar s-a luat această decizie. S-a considerat că, în felul acesta, se va reduce diferenţa în notele obţinute de elevi la contestaţii. Au fost cazuri unde diferenţa dintre evaluarea de la examen şi cea de la contestaţie a fost destul de mare. Introducând aceşti itemi obiectivi, se mai reduce decalajul de punctaj”, a explicat pentru Edupedu.ro preşedintele CNEE – instituţia din subordinea Ministerului Educaţiei care concepe toate subiectele de examen.
“Nu am fost noi iniţiatorii, dar în final am considerat că nu avem de ce să nu aplicăm solicitarea”, a adăugat oficialul.
Marian Şuţă a spus că decizia a fost luată în cadrul unei şedinţe care a avut loc în vară, “la care au participat conducerile direcţiilor din Ministerul Educaţiei, la nivel de secretar de stat, si noi”.
Legislaţia prevede că examenele nu pot fi modificate pentru anul şcolar în curs, ori schimbarea tipului de subiecte are în vedere chiar examenul de anul acesta. “Structura, în principiu, nu se schimbă, ci se schimbă abordarea. Dacă ceri să calculezi aria unui pătrat pe anumite date sau spui că aria patrataului cu latura 4 cm este… nu văd schimbarea de structură şi nici de programă”, a susţinut Şuţă.
Sursa: www.edupedu.ro