Timbrul de mediu revine în forţă, după ce autorităţile şi-au dat seama că eliminarea lui a dus la transformarea României într-un cimitir de maşini vechi, aduse din străinătate. Cei care vor să-şi cumpere o maşină second din afara ţării trebuie să se grăbească, la sfârşitul anului am putea avea o variantă nouă a taxei auto.

Grupul de lucru constituit pentru a elabora noua versiune a timbrului de mediu este „în formă maxima" şi discută mai multe variante, până la final de an putând fi prezentată o variantă concretă, a spus Cornel Brezuica, şeful Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), prezent la o conferinţă PwC.

Timbrul de mediu a fost eliminat la 1 februarie 2017 şi o consecinţă este că în întreg anul 2017 se va ajunge la peste 500.000 de maşini second hand aduse din alte ţări.

Cornel Brezuica, şeful AFM, spune că grupul de lucru alcătuit pentru crearea noii variante a timbrului de mediu este constituit din reprezentanţi ai Ministerului Mediului, Ministerului Economiei, dar şi ai industriei auto.

„Lucrurile sunt foarte dramatice", spune şeful AFM, referindu-se la numărul mare de maşini rulate aduse în ţara. El spune că grupul de lucru s-a întâlnit de două ori şi a ajuns la concluzia că pot există două moduri de taxare:

Taxarea o singură data, pentru toată durată de viaţă a autovehiculului.
O plată anuală, gen impozit sau altă taxa care să aibă o valoare mai mare pentru autovehiculele cu normă de poluare inferioară.

Brezuica a spus că ar fi posibilă şi o combinaţie între cele două, potrivit Hotnews.ro. În primele opt luni din 2017 au fost înmatriculate aproape 338.000 de maşini second hand din import, cu 75% mai mult decât în acelaşi interval al anului trecut, iar pentru maşinile Euro 2 şi Euro 3 creşterea a fost de peste 100%.

Dacă în intervalul ianuarie-august 2016 s-au înmatriculat 192.000 de maşini second hand din import, anul acesta totalul a fost cu 145.000 de unităţi mai mare. Cifră este mai mare decât totalul pe întreg anul 2016, când s-au înmatriculat 300.000 de maşini rulate aduse din alte ţări.