Aproape 65% din şinele de tren din România, cele mai multe fabricate în anii 70, au nevoie urgentă de reparaţii capitale. Timpul, nepăsarea şi lipsa de investiţii au făcut ca liniile ferate pe care circulă zilnic mii de călători să fie ruginite, pline de denivelări şi de găurim scrie Digi 24.
Am descoperit şine exfoliate pe magistrala 900, una dintre cele mai importante căi ferate din România pentru că e cea care face legătura dintre Bucureşti şi vestul ţării, iar mai departe vestul Europei.
Pentru a nu pune viaţa călătorilor în pericol, trenurile circulă acum cu restricţii de viteză. Vorbim despre nu mai puţin de 160 de zone cu limitări de viteză pe traseul Timişoara - Bucureşti, cu o lungime de 530 de kilometri. În unele zone se circulă cu 10km/h.
În timp ce angajaţii CFR susţin că şinele sunt un real pericol, conducerea CFR vorbeşte doar despre programe de reparaţii viitoare şi dă asigurări că situaţia este sub control.