Ministerul Educaţiei introduce, începând cu anul şcolar 2015-2016, patru noi discipline opţionale în oferta centrală de curriculum la decizia şcolii (CDS): "Joc şi mişcare" (clasa pregătitoare, clasele I şi a II-a) , "Educaţie pentru prevenirea riscului rutier" (învăţământul primar), "Educaţie pentru dezvoltare" şi "Educaţie pentru drepturile de proprietate intelectuală" (liceu).
Disciplina opţională "Joc şi mişcare" accentuează rolul pe care activităţile ludice cu caracter dinamic trebuie să îl aibă în procesul de creştere şi dezvoltare a copiilor de 6-8 ani şi valorifică potenţialul instructiv-educativ al jocurilor, ca mijloace didactice specifice perioadei micii şcolarităţi.
Disciplina opţională “Educaţie pentru prevenirea riscului rutier” urmăreşte pregătirea elevilor pentru viaţă prin formarea unor deprinderi de respectare a regulilor elementare de circulaţie pe drumurile publice şi de manifestare a unei conduite preventive.
"Educaţia pentru dezvoltare" propune o abordare "de tip inter şi transdisciplinar a unor probleme de actualitate precum globalizarea, dezvoltarea/ dezvoltarea durabilă sau cetăţenia globală".
"Educaţie pentru drepturile de proprietate intelectuală" propune raportarea, în cunoştinţă de cauză, a elevilor de liceu la problematica drepturilor de proprietate intelectuală, implicarea tinerilor în elaborarea şi în promovarea unor proiecte pentru drepturile de autor sau a altor drepturi de proprietate intelectuală, pregătirea elevilor de liceu pentru asumarea comportamentului adecvat dezvoltării durabile, se arată într-un comunicat remis AGERPRES de Ministerul Educaţiei.