În România, poţi să ai pregătire peste medie la matematică şi, cu toate aceastea, să întâmpini dificultăţi în rezolvarea unor probleme de clasa IV-a sau a V-a. I s-a întâmplat chiar ministrului Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, care are şi o explicaţie: necorelarea cerinţelor curriculei cu vârsta elevilor
„Eu sunt absolvent al Colegiului Naţional Sfântul Sava, clasă de matematică-fizică. Preocupările mele pentru matematică nu s-au oprit aici. Şi după absolvirea facultăţii am avut preocupări pentru matematică, ceea ce mă îndreptăţeşte să cred că am o competenţă peste medie la matematică. Asta nu m-a împiedicat să am probleme în rezolvarea unor...în sprijinul cerut de fiul meu pentru rezolvarea unor probleme de clasa a patra sau sau clasa a cincea”, a spus ministrul Educaţiei, la Digi24.
Sorin Cîmpeanu a explicat şi de ce apar asemenea dificultăţi. „Sunt probleme de corelare între vârsta elevilor şi cerinţele pe care le-am adresat prin curricula care funcţionează şi la acest moment”, a adăugat ministrul Educaţiei.