Cu două săptămâni înainte de a spune clar dacă autostrada Comarnic-Braşov se va construi sau nu, şefii de la Transporturi vin cu noi idei pentru ca drumul spre munte să nu mai fie un coşmar pentru şoferi în fiecare weekend. Adăugarea unei a treia benzi pe DN1 şi până la construirea unor şosele care să ocolească staţiunile Comarnic şi Buşteni, totul este luat în calcul. Investiţiile ajung la 10 la sută din cât ne-ar costa autostrada spre munte.
„Există zone unde se poate face a treia bandă. Lucrările încep în acest an. Lucrarea aceasta este aproximativ 100 de milioane de euro. Nu-s costuri enorme, dar rezolvă problemele critice”, a declarat Ioan Rus, ministrul Transporturilor.
Când drumul se va aglomera spre munte, şoferii vor putea folosi şi banda suplimentară. Situaţia se va inversa la finalul weekendului, când aglomeraţia se mută dinspre staţiunile montane spre Capitală.
Acestei măsuri i s-ar adăuga şi două centuri ocolitoare, la Buşteni şi Comarnic.
Şi drumul judeţean Săcele - Câmpina ar putea deveni o alternativă, dar este necesară o investiţie de 45 de milioane de euro.
Variante sunt luate în calcul în condiţiile în care construcţia autostrăzii spre munte se apropie de un nou eşec. Fără un pact politic, contractul nu se va semna la 15 februarie, a anunţat premierul. Realizarea şoselei de 53 de kilometri ar costa 1,8 miliarde de euro.