Luxemburg a devenit astăzi prima ţară din lume care oferă transport public gratuit.
Guvernul încearcă astfel să reducă traficul infernal pentru care este cunoscut statul european, notează The Guardian. Vor exista mici excepţii, în ceea ce priveşte câteva tipuri de călătorii care nu vor fi gratuite.
Gratuitatea, prezentată drept "o măsură socială importantă", vizează 40% din gospodăriile din Luxemburg care utilizează transportul în comun şi reprezintă o economie de aproximativ 100 de euro pentru fiecare gospodărie pe an, scrie Agerpres.
Măsura se înscrie, de asemenea, în planul de mobilitate destinat reducerii ambuteiajelor, în condiţiile în care automobilul este rege în Marele Ducat de Luxemburg. Acesta este mijlocul de transport cel mai utilizat, cu o rată de 47% pentru deplasările în scop profesional şi 71% pentru deplasările de petrecere a timpului liber, potrivit unui sondaj efectuat în 2018 de TNS Ilres.
Comparativ, în Paris aproximativ 68,6% dintre salariaţi utilizează mijloacele de transport în comun, potrivit Institutului Naţional de Statistică (Insee).
Cu toate acestea, Luxemburgul, un stat cu o populaţie de aproximativ 610.000 de locuitori, este renumit pentru ambuteiajele sale din centrul capitalei, unde construcţia unei linii de tramvai a început în urmă cu mai mulţi ani. Primul tronson al acestei linii este operaţional de la sfârşitul lui 2017 însă lucrările vor mai dura câţiva ani pentru a face legătura între sudul capitalei şi zona de nord unde este aeroportul.
De asemenea, autobuzul este utilizat în Luxemburg doar pentru 32% din călătoriile spre locul de muncă, urmat de tren (19%).
"Cred că voi folosi mai des transportul în comun", spune Xavier Desurmont (42 de ani) care, pentru a se deplasa la muncă, foloseşte ocazional trenul care îl duce în mai puţin de un sfert de oră la gara centrală din Luxemburg. Desurmont s-a declarat totuşi îngrijorat cu privire la impactul gratuităţii asupra traficului automobilelor în oraş. "Vor fi mai puţine biciclete şi mai puţini pietoni pentru că evitarea plăţii biletului era pentru mulţi un motiv pentru a face sport", a apreciat Xavier Desurmont.
Potrivit autorităţilor, sumele generate de vânzarea de bilete pentru mijloacele de transport în comun, care în Luxemburg aveau un preţ unic de doi euro călătoria, se ridică la 41 milioane euro pe an. Suma nu reprezintă decât 8% din cele 500 milioane de euro pe an la cât se ridică costurile anuale cu transportul în comun.
Luxemburgul îşi va reorganiza de asemenea reţeaua de autobuze regionale până în 2021 în ideea de a o face cea mai densă din Europa, a declarat ministrul Mobilităţii, François Bausch. "Investiţiile sistematice şi continue sunt o condiţie sine qua non pentru a promova atractivitatea transportului public", susţine oficialul luxemburghez.
Excepţia o constituie călătoriile cu trenul la clasa întâi precum şi anumite servicii de autobuz la cerere organizate în serviciul de noapte de către municipalităţi, care vor fi plătite în continuare.
Cei aproximativ 300 de însoţitori de tren ai operatorului feroviar CFL vor veghea de acum înainte asupra securităţii şi informării pasagerilor şi vor continua să verifice biletele la clasa 1. Câteva zeci de persoane vor fi afectate de eliminarea ghişeelor unde se vindeau bilete dar vor fi redistribuite pe alte posturi în interiorul companiei, a precizat CFL.
Luxemburgul oferă transport public gratuit!
29 februarie 2020
(124 vizualizări)
Din aceeaşi categorie:
Top 3 oraşe din Italia faimoase pentru cazinouri
(24 iulie 2022)
285 vizualizări
Românii cred că sunt alergici la puful de plop. Problema vine de fapt de la altă plantă
(21 mai 2019)
168 vizualizări
Sean Connery, actorul care a redefinit statutul de star de cinema, a murit la vârsta de 90 de ani
(31 octombrie 2020)
174 vizualizări
Eroarea secolului. Un belgian s-a trezit cu 2.000 de miliarde de euro în contul bancar
(14 februarie 2018)
401 vizualizări
Noua tulpină de Covid paralizează Europa. Decizii de urgenţă luate pe tot continentul
(21 decembrie 2020)
808 vizualizări
11 septembrie, ziua care a schimbat lumea!
(11 septembrie 2020)
323 vizualizări
Realizarea fotografiilor sub fustele femeilor devine infracţiune în Germania
(14 noiembrie 2019)
57 vizualizări
Românii aleg pentru minivacanţa de 1 decembrie city break-uri în Viena, Praga, Budapesta şi Amsterdam
(27 noiembrie 2016)
404 vizualizări
Falezele din sudul litoralului, reabilitate cu 10 milioane de euro.
(4 decembrie 2014)
84 vizualizări
Turcia, Grecia şi Bulgaria, în topul destinaţiilor externe de vacanţă ale românilor;
(16 noiembrie 2015)
60 vizualizări
Transfăgărăşanul va fi închis
(30 octombrie 2014)
78 vizualizări
Semnalul de alarmă tras de specialiştii germani. Mănuşile pot creşte riscul infectării cu COVID-19, în loc să ţină la distanţă virusul
(27 aprilie 2020)
458 vizualizări
Cinci atracţii turistice în Malta
(24 septembrie 2013)
320 vizualizări
Programul de vizitare a Castelului Corvinilor a fost extins la cererea turiştilor
(5 aprilie 2014)
186 vizualizări
Noi date despre anticorpii dobândiţi în urma vaccinului anti-Covid. Ce se va întâmpla cu cei imunizaţi
(16 februarie 2021)
44 vizualizări
După ce au înregistrat 12 noi cazuri de infecţie cu Covid-19, China testează un întreg oraş cu 6 milioane de locuitori
(28 iulie 2020)
102 vizualizări
Turişti şi jurnalişti răniţi în urma unei erupţii a vulcanului Etna
(17 martie 2017)
422 vizualizări
Cea mai veche branza din lume, descoperita langa mumii
Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E
De unde vin fructele? File din istoria păcănelelor
Dacă ai jucat vreodată un slot și te-ai întrebat „Ce caută lămâia asta aici?”, nu
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!
A luat foc internetul, au navalit deontologii, au explodat opiniile. Cazul Gheboasa, la mare concurenta cu fata ucisa in Mangalia care avea initial 12 ani si fusese violata, iar apoi 18 si ucisa de colega de camera In fapt, un produs al gradului de cultura aferent unor concetateni, domnul cu pricina a fost lasat sa evolueze intr-o siluire a...
Conflictele dintre Roberta Anastase şi Andrei Volosevici sunt vechi. Certurile dintre ei durează mult şi foarte greu vreun cunoscut reuşeşte să îi facă să comunice din nou. Rezultatul alegerilor interne de la PNL Ploieşti este încă o dovadă a faptului că liberalii au dorit să îi dea o lecţie lui Volosevici, arâtându-i voalat că nu este pe...
Prin 1951 Brâncusi a dorit să lase mostenire României 200 de lucrări si atelierul său parizian. Statul român a respins oferta. A fost o sedinţă si s-a decis că Brâncusi nu poate fi considerat un creator în sculptură pentru că "speculează prin mijloace bizare gusturile morbide ale societăţii burgheze". Cei care au hotărât asta au fost...
„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole


























