Fiecare avion este dotat cu o cutie neagră care înregistrează toate datele importante din timpul zborului. De aceea în cazul unui accident aviatic, specialiştii caută prima oară cutia neagră. Iată o listă cu cinci secrete despre cutia neagră pe care trebuie să le ştii.
Cutia neagră a avioanelor are, de fapt, altă culoare
Cu siguranţă nu te-ai fi aşteptat la asta, dar deşi i se spune cutia neagră, aceasta are o nuanţă de orange. Asta pentru că toate cutiile negre utilizate de ingineria aerospaţială trebuie să fie uşor de detectat. Drept urmare, această culoare este o regulă la nivel internaţional.
Cutia neagră e formată din două componente importante
Cutia neagră are două componente esenţiale: aparatul de înregistrare a datelor de zbor şi aparatul de înregistrare a vocilor din carlingă.
Orice aeronavă, fie că este avion de linie sau avion privat trebuie să aibă ataşată la coada avionului, cutia neagră. Acesta se ataşează de regulă la coada avionului, pentru că în caz de prăbuşire sunt şanse mult mai mari ca aceasta să nu fie distrusă.
Cutia neagră a fost inventată de un australian
Autorul cutiei negre este David Warren, un om de ştiinţă australian. Acesta a inventat în anii ’50 un dispozitiv care putea înregistra cele mai importante date de la bord, pentru a-i ajuta pe anchetatori să pună cap la cap indiciile în caz de prăbuşire.
El a inventat în 1956 un dispozitiv numit ARL Flight Memory Unit, care avea să fie luată în seamă abia cinci ani mai târziu. De atunci, au început să fie produse în serie în S.U.A. şi Marea Britanie.
Cutia neagră înregistrează doar două ore de conversaţii
Deşi, cutiile negre au capacitatea de a înregistra până la 25 de ore de convorbire, în timpul unui zbor acestea înregistrează doar două ore. Însă, pe lângă vocile piloţilor, cutia mai înregistrează şi zgomotele de fundal, care sunt de multe ori cele mai valoare indicii în cazul accidentelor aviatice.
Cutiile negre sunt indestructibile
Având în vedere condiţiilor dure la care sunt expuse, cutiile negre au fost construite astfel încât să facă faţă cu brio. În acest sens, specialiştii au proiectat o armură din titaniu sau din oţel inoxidabil care îmbracă cutia.
Pentru a testa rezistenţa acestora după ce sunt fabricate, cutiile negre sunt împuşcate cu un tun cu aer comprimat, presate cu o greutate de 227 de kilograme aruncată de la o înălţime de trei metri sau sunt ţinute timp de o oră la o temperatură de peste 1.000 de grade Celsius.
Sursa: www.playtech.ro