Federaţia Asociaţiilor de Promovare din România solicită Guvernului înfiinţarea Organizaţiei Române de Turism ca parteneriat public-privat, considerând că aceasta este o soluţie eficientă pentru promovarea şi dezvoltarea turismului.
Potrivit unui comunicat de presă al Federaţiei Asociaţiilor de Promovare din România, membrii FAPT - asociaţiile regionale de dezvoltare şi promovare a turismului din România: Litoral-Delta Dunarii, Bucovina, Maramureş, Prahova, Braşov, Râşnov, Sibiu, Sighişoara, Buzău, Gorj, Neamţ, Cluj, Vrancea, Olt, Timiş şi Bucureşti - solicită înfiinţarea Organizaţiei Române de Turism ca parteneriat public-privat, conform proiectului luat în dezbatere în Coaliţia pentru Dezvoltarea României, scrie MEDIAFAX.
Preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Promovare din România, Corina Martin, consideră că Guvernul are obligaţia să sprijine dezvoltarea turismului românesc.
"Considerăm că Guvernul României are obligaţia de a sprijini turismul românesc, prin crearea unui cadru legislativ şi fiscal cu impact major, în avantajul turismului românesc, astfel încât să determinăm creşterea imaginii şi competitivităţii destinaţiilor româneşti, comparativ cu alte destinaţii vecine. Ne bucură susţinerea exprimată în acest sens de premierul Victor Ponta, care a afirmat că înţelege că aceasta este cea mai bună soluţie de promovare a turismului românesc, în comparaţie cu actuala formă de organizare a Autorităţii Naţionale pentru Turism”, a afirmat Corina Martin prin intermediul comunicatului de presă.
Ea susţine că singura soluţie eficientă pentru dezvoltarea şi promovarea turismului românesc o constituie un parteneriat public-privat la nivel naţional.
"Asociaţiile noastre regionale sunt organizate şi funcţionează activ în parteneriat public-privat, constituit între autorităţile locale şi operatorii privaţi din turismul românesc. Noi organizăm şi derulăm campanii regionale de dezvoltare şi promovare a turismului pe piaţa naţională şi pe pieţe externe, cu rezultate şi eficienţă clare, în comparaţie cu activitatea Autorităţii Naţionale pentru Turism. Consider că aceasta este singura soluţie eficientă pentru dezvoltarea şi promovarea eficientă a turismului românesc şi solicităm Guvernului să adopte o decizie majoră, de organizare a promovării turismului românesc în parteneriat public-privat, la nivel naţional“, a mai precizat Corina Martin.
Federaţia Asociaţiilor de Promovare Turistică din România, înfiinţată în anul 2009, are ca scop dezvoltarea turismului în destinaţiile turistice pe care le reprezintă asociaţiile membre şi promovarea acestora pe plan naţional şi internaţional.
Asociatiile membre FAPT reprezintă un parteneriat public-privat, constituit între Consiliul Judeţean respectiv, Consiliile Locale ce administrează staţiuni turistice în judeţul respectiv, aeroport, Camerele judeţene de Comerţ, patronatele hoteliere, pensiuni, hoteluri, restaurante, universităţi economice de profil, asociaţii gastronomice etc .