Potenţialul pieţei de transport feroviar de marfă din România este din ce în ce mai ridicat, dar pentru a susţine acest potenţial sunt esenţiale investiţii semnificative în infrastructura feroviară, astfel încât viteza medie de deplasare a trenurilor din România să fie aliniată la standardele internaţionale, spune Eduard Iancu, CEO al DB Schenker Rail România, scrie Ziarul Financiar.
Compania se afla în 2012 pe locul 8 în topul celor mai mari transportatori de marfă pe calea ferată.
Potrivit celor mai recente date, în prezent, viteza medie cu care se deplasează trenurile de marfă în România este de 28 de kilometri pe oră.
„Într-o economie cu o evoluţie bună la nivel macro, potenţialul pieţei de transport feroviar de marfă din România este din ce în ce mai ridicat, în special datorită creşterii exporturilor şi a producţiei fabricilor locale. (...) Pentru a susţine acest potenţial însă, sunt esenţiale şi investiţii semnificative în infrastructura feroviară, astfel încât viteza medie de deplasare a trenurilor din România să fie aliniată la standardele internaţionale“, a spus şeful DB Schenker Rail.
Pentru acest an compania are în plan investiţii în extinderea flotei de vagoane şi locomotive.