Începutul de an a venit cu schimbări importante pe piaţa de energie electrică. De la 1 ianuarie 2021, preţul electricităţii este stabilit în mod concurenţial, în funcţie de cerere şi de ofertă. Acum toţi consumatorii casnici, indiferent de localitatea din care provin, au libertatea de a-şi alege orice furnizor doresc şi oferta ce li se potriveşte, la un preţ competitiv.
Enel Energie acoperă nevoile clienţilor din toate zonele ţării. Aceştia au garanţia unor preţuri fixe la energia electrică pentru perioada aleasă şi pot gestiona totul online: de la semnarea contractului, până la primirea şi plata facturii. Mai mult, pot alege oferte cu servicii şi produse cu valoare adăugată, precum asistenţă la domiciliu, asigurarea locuinţei sau achiziţionarea de aparatură electronică cu plata în tranşe şi cu serviciul de instalare inclus.
Puteţi semna oricând un contract la preţ concurenţial cu un furnizor nou, indiferent de localitatea în care vă aflaţi
Nu există un termen limită pentru selectarea unei oferte la electricitate! Liberalizarea completă a pieţei de energie vă ofera libertatea de a selecta oricând furnizorul de energie şi produsul care vi se potriveşte cel mai bine, la un preţ competitiv, indiferent de locul de consum. Clienţii casnici care nu vor opta pentru o ofertă de pe piaţa concurenţială vor continua să fie alimentaţi cu energie electrică, la preţ de serviciu universal. Până cel puţin la 30 iunie 2021, aceştia vor beneficia, conform reglementărilor, de o reducere comercială acordată de către furnizor. După această dată, pot oricând achiziţiona un produs de pe piaţa liberă sau rămâne la preţul de serviciu universal, în cuantumul stabilit de fiecare furnizor de ultimă instanţă, pe criterii competititve.
Puteţi alege o ofertă la electricitate online, telefonic sau în magazinele dedicate
Indiferent ce tip de contract pentru energia electrică aveţi, la preţ concurenţial sau de serviciu universal, puteţi oricând opta pentru o nouă ofertă, pe piaţa liberă. Procesul este unul simplu şi rapid. În cazul în care sunteţi deja client Enel, e nevoie doar de actul de identitate şi de semnătură. În cazul celor care semnează pentru prima dată un contract cu Enel, sunt necesare actul de identitate, actul de proprietate asupra locului de consum sau documentul care să ateste dreptul de folosinţă, ultima factură de la vechiul furnizor şi semnătura celui care va fi titular de contract. Liberalizarea completă a pieţei de energie vă ofera libertatea de a alege oferta care vi se potriveşte cel mai bine, indiferent de furnizorul de electricitate sau de locul de consum. În cazul Enel, puteţi selecta un produs accesând www.enel.ro, la secţiunea Clienţi Rezidenţiali, suna la 021.9977 sau puteţi merge în magazinele Enel ori în cele operate de parteneri Enel.
Semnarea online a unui contract de furnizare, în doar trei paşi
Chiar dacă aveţi sau nu un contract pe piaţa concurenţială, puteţi alege oricând o nouă ofertă la electricitate, inclusiv online. În cazul Enel, pasul 1 este să intraţi pe www.enel.ro, la secţiunea Clienţi Rezidenţiali, şi să alegeţi produsul potrivit. După selecţia ofertei, începe procesul de contractare online, adică pasul 2. Introduceţi o copie a actului de identitate şi, dacă sunteţi client nou, actul de proprietate asupra locului de consum sau documentul care să ateste dreptul de folosinţă şi ultima factură de la vechiul furnizor. Pasul 3 - semnaţi digital în spaţiul alocat pe ecran, dar nu înainte de a vă da acceptul pentru oferta aleasă.
Potrivit regulilor în vigoare privind contractarea la distanţă, contractul de furnizare electricitate se consideră încheiat doar când primeşti pe un suport durabil, inclusiv electronic, documentele contractuale finale care vor purta semnătura digitală executată de tine în paşii iniţiali ai procesului de contractare, şi doar când îţi dai acordul prin acceptarea acestora pe link-ul transmis pe e-mail la final.
Important de ştiut că….
Liberalizarea pieţei de energie nu duce la deconectarea clienţilor! Tranziţia de la serviciul universal la piaţa concurenţială sau schimbarea ofertelor concurenţiale nu afectează cu nimic alimentarea cu electricitate a consumatorilor casnici. Mai mult, trecerea de la un furnizor de ultimă instanţă (FUI) la alt furnizor, FUI sau furnizor concurenţial, nu implică niciun cost suplimentar sau modificări tehnice, cum ar fi schimbarea contorului electric ori întreruperea alimentării cu energie electrică. Toţi clienţii finali de energie electrică au dreptul să îşi schimbe furnizorul, cu respectarea condiţiilor contractuale, în termen de 21 de zile de la data solicitării.