Vânzările de jocuri şi jucării pot atinge pragul de 50 de milioane de euro în decembrie 2013.
Majoritatea magazinelor şi retailerii online îşi acoperă în preajma Sărbătorilor de Iarnă o treime din vânzările totale dintr-un an, scrie Ziarul Financiar. Piaţa de jucării din România este estimată la 160 de milioane de euro în acest an, cu 10 procente mai mult decât în 2012, potrivit companiei Euromonitor.
Pe piaţa din România sunt prezente companii importante, precum Lego, cât şi retailerul grec Jumbo, care a deschis recent un hipermarket de jucării în Capitală. Suedezii de la Lego au raportat în primul an de funcţionare, în 2012, vânzări de şase milioane de euro, având doar nouă angajaţi.
Cea mai extinsă reţea de magazine de jucării este Noriel, care are 33 de unităţi. Pe piaţă mai sunt prezente Smyk, Toyplex şi Tritex Design (magazinele Imaginarium). În România, anual, se cumpără jucării de peste 100 de milioane de euro, în timp ce piaţa jocurilor video este undeva la jumătate din această sumă.