Wizz Air are probleme cu respectarea orarului de zbor. De această dată, peste 1.000 de persoane au fost afectate de anularea unor zboruri din cauza unor probleme tehnice.

Zborurile companiei aeriene Wizz Air W6 3176 Barcelona-Bucureşti din 24 iunie, W6 3009 Bucureşti-Londra Luton şi W6 3131 Bucureşti-Milano Bergamo din 25 iunie, au fost anulate, deoarece avioanele care ar fi trebuit să efectueze aceste curse  au fost supuse unor inspecţii tehnice neprevăzute, după cum au motivat reprezentanţii Wizz Air.

„Din cauza altor întârzieri din reţea, zborul W6 3141 Bucureşti-Ciampino (Roma) a fost, de asemenea, anulat. Toţi pasagerii zborurilor în cauză au fost trataţi în conformitate cu reglementările relevante şi politica Wizz Air, le-au fost acordate cazare, precum şi rezervare gratuită pe zboruri alternative ale companiei, în măsura disponibilităţii locurilor, sau rambursare completă. Pentru a reduce impactul asupra zborurilor rămase, compania a alocat o aeronavă suplimentară din Bucureşti”, au precizat reprezentanţii companiei aeriene pentru Mediafax.

Pe 22 iunie, Răzvan Pascu, blogger de turism, a explicat pe pagina sa de Facebook ce poţi face în astfel de situaţii. „Wizzair a anulat zborul de astăzi din Catania (Sicilia) spre Bucureşti. Şi zborul Bucureşti-Catania care trebuia să plece azi la 14:15 din Otopeni a fost anulat. O prietenă jurnalistă m-a sunat să îmi spună că a ajuns în aeroportul din Catania şi abia acolo a aflat că zborul este anulat. Nimeni nu i-a anunţat nimic în avans. Trebuia să decoleze spre casă cam la această oră, însă Wizz Air le oferă un zbor Catania-Iaşi pe 25 iunie sau un alt zbor Catania-Bucureşti tocmai pe 27 iunie.”

Ce trebuie să faci când compania aeriană întârzie sau anulează un zbor

Defecţiunile tehnice nu mai sunt de mult un argument pe care companiile aeriene să-l arunce în faţă clienţilor pentru a se absolvi de plata întârzierilor sau anulării zborurilor.

Ca să ai câştig de cauză, poţi fie să depui tu o plângere şi să ceri bani despăgubire, fie alegi o companie care face asta în numele tău. O căutare pe Google îţi întoarce suficiente rezultate. Pascu a recomandat Flight Claim. Altfel, e bine să ştii că acesta e regulament UE şi ai câştig de cauză, chiar dacă nu imediat.

Uniunea Europeană a reglementat aceste probleme pentru a proteja pasagerii puşi în astfel de situaţii. Problema e că trebuie să-ţi cunoşti drepturile şi să treci cu vederea abaterile companiilor întrucât e vorba de timpul şi de banii tăi pierduţi.

Regulamentul privind compensarea zborurilor numărul 261/2004 prevede despăgubiri pe trei piloni, în funcţie de timpul pierdut şi de distanţa parcursă. Dacă zborul tău e pe-o distanţă mai mică de 1.500 de kilometri şi întârzie mai mult de două ore, ai dreptul la 250 de euro. Dacă distanţa e între 1.500 şi 3.500 de kilometri şi timpul de întârziere de peste trei ore, despăgubirea ajunge la 400 de euro. Pentru mai mult de patru ore irosite pentru distanţe de peste 3.500 de kilometri cu destinaţie care nu-i în UE, valoarea ajunge la 600 de euro.

Timpul petrecut de tine în aeroport trebuie luat în calcul compania aeriană. Angajaţii companiei trebuie să-ţi ofere răcoritoare şi mâncare şi să te ajute cu alte nevoi pe care le-ai avea. Desigur, există şi excepţii pentru situaţiile de mai sus, cum ar fi grevele controlorilor de zbor sau evenimente pe care nu le poate controla compania (cum ar fi un atac terorist).

Dacă nu primeşti nimic din toate acestea, în special despăgubirea, nu-ţi mai rămâne decât să dai compania aeriană în judecată. O să te coste, desigur, dar dacă ai dovezi şi câştig de cauză, primeşti apoi şi dobânzi şi cheltuieli de judecată. Dezavantajul e că procesul poate dura până la un an sau un an şi jumătate.