O divizie de credite de consum a băncii britanice HSBC trebuie să plătească despăgubiri de 2,46 miliarde de dolari către peste 10.000 de clienţi şi investitori din Statele Unite, care s-au asociat într-un proces colectiv, acuzând creditorul că i-a înşelat în perioada premergătoare crizei financiare, potrivit Gândul.

O instanţă din SUA a stabilit că firma de credite de consum Household International, controlată de HSBC, şi trei foşti directori ai acesteia, le datorează reclamanţilor daune de 1,48 miliarde de dolari şi dobânzi de 986 milioane de dolari.

În urmă cu patru ani, Household International a fost găsită vinovată, în proces cu juraţi, de încălcarea legislaţiei federale în domeniul valorilor mobiliare. Procesul se referă la activităţi derulate în prima parte a deceniului trecut, compania fiind acuzată că a înşelat clienţii în ceea ce priveşte dobânzile percepute şi a ascuns în contracte penalizări usturătoare pentru întârzierea plăţilor.

Juriul a decis că Household International a înşelat investitorii pe pieţele financiare cu privire la calitatea creditelor acordate şi a înfăptuit fals în raportările financiare din 2001 şi 2002.

HSBC a preluat Household International în 2002. La acea dată, Household era a doua cea mai mare firmă de consumer finance din SUA. Instituţia acorda credite de consum, carduri de credit şi împrumuturi destinate achiziţiei de automobile second-hand, vizând în principal clienţi „subprime“ (cu o situaţie financiară mai precară).