Marile reţele de supermarketuri precum Carrefor, Real, Mega Image şi Profi au început să treaca la program non-stop pentru anumite magazine, scrie Ziarul Financiar.

Lanţurile străine de magazine precum Mega Image şi Profi îşi transformă unele unităţi în magazine non-stop, închizând astfel ultima şansă de supravieţuire a magazinelor de cartier.

Proprietarii magazinelor de la colţul blocului şi ai chioşcurilor se plâng de mai mulţi ani că mairile companii de retail au luat aproape toată clientela micilor întreprinzători. Acum, se pare că îi lasă făr ultima salvare, programul de noapte.

Pentru client, evident, va fi mai ieftin să meargă la ora 2 noaptea, la supermarket să cumpere alimente ori două beri la preţ mult mai mic decât la magazinul din colţ, care practică un adaos de 20%-30% pentru produsele sale, însă se chinuie să achite taxe peste puterile firmei.

Primii care au testat ideea de magazin non-stop au fost germanii de la Real, cu hipermarketul din mallul AFI Palace Cotroceni, urmaţi de Carrefour cu magazinul de la Unirea din Bucureşti.

Modelul magazinelor non-stop în rândul retailerilor străini nu este des întâlnit în Europa, mai ales că în ţările occidentale unele magazine sunt închise după ora 18 şi la fel şi pe perioada weekendului.