Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) analizează dacă mari companii de pe piaţa online, precum Google sau Facebook, care nu au deschis filiale în România, deşi obţin venituri de pe piaţa locală, îşi plătesc toate taxele datorate statului român, investigaţia vizând toată industria online, a declarat şeful ANAF, Dragoş Doroş, într-o emisiune difuzată duminică de Digi 24.
Întrebat dacă marile firme americane din domeniul internetului plătesc taxe în România, şeful Fiscului a răspuns:
"Plătesc ceva taxe, dar ele se află în acelaşi pool de analiză, în felul în care plătesc taxe şi în care ar trebui să plătească taxe. O să vedem, în urma analizei, dacă ar trebui sau nu să plătească mai multe taxe, dar scopul pentru care facem această analiză este: da, credem că da".
Potrivit informaţiilor din piaţă, Facebook încasează sumele plătite pentru publicitate de către firmele din România direct la filiala din Irlanda.
Google are, în schimb, o filială în România, Google Bucharest SRL, deschisă în 2008, dar aceasta raportează cifre de afaceri modeste - 16 milioane lei (3,6 milioane euro) în 2014 şi 12,6 milioane lei în 2013.
Însă încasările din publicitate pentru România sunt înregistrate, de asemenea, în Irlanda, la compania Google Commerce Limited. Aceasta s-a înregistrat şi la autorităţile fiscale româneşti în data de 20 ianuarie 2015, potrivit datelor publicate de Ministerul Finanţelor.
"Trebuie să identificăm sursele de venit. Dacă acele venituri care se localizează pe teritoriul Românieik, dar ele, prin plăţi electronice, prin eu ştiu ce alte mecanisme, nu sunt vizibile şi mai ales nu sunt declarate, noi (trebuie) să le aducem să le impozităm în România", a spus Doroş.
Şeful Fiscului a precizat că analiza, care este în curs, vizează mult mai multe companii, inclusiv cele care realizează vânzări online.
"Noi investigăm toată industria online", a mai afirmat şeful ANAF.