Intenţia de a face achiziţii online s-a dublat la nivel mondial, din 2011, în cazul mai multor categorii de divertisment şi produse de folosinţă îndelungată, inclusiv e-books, bilete la evenimente, articole sportive şi jucării, potrivit unui studiu realizat online de Nielsen, scrie Mediafax. Aproape jumătate din respondenţii la nivel global intenţionează să facă o achiziţie online în următoarele şase luni din categorii de mare importantă, precum îmbrăcăminte (46%), rezervări la companii aeriene (48%) şi hoteluri (48%).
Piaţa online pentru achiziţia de alimente şi alte produse consumabile, deşi nu la fel de puternică precum cea a categoriilor de produse non-consumabile, începe la rândul ei să fie promiţătoare.
Din 2011, intenţia de achiziţie din mediul online pentru categoria produse cosmetice a crescut cu 6 puncte procentuale, la 31%, pentru alimente cu 5 puncte, la 27%, iar consumabilele pentru copii au avansat cu 12 puncte, la 20%.
Categoria produselor pentru animale de companie s-a dublat în doi ani, de la 9% în 2012 la 21% în 2014.
Produsele consumabile, pe de altă parte, au rate mai mici de intenţie de căutare/cumpărare decât produsele non-consumabile, dar rata lor de corelare căutare-achiziţie este la fel de puternică. De exemplu, pentru cosmetice, 33% dintre respondenţii la nivel global spun că navighează şi caută, iar 31% declară că achiziţionează. În mod similar, aproximativ o treime din respondenţii la nivel global spun că navighează în procesul de căutare şi achiziţionează produse de îngrijire personală (31%/29%) şi alimente (30%/27%). Aproximativ un sfert caută şi cumpără produse pentru animale de companie(24%/21%) şi produse consumabile pentru copii (23%/20%), iar aproximativ o cincime caută/cumpără flori (20%/18%) şi băuturi alcoolice (20%/17%).
Produsele favorabile mai degrabă căutărilor online decât achiziţiei includ echipamente electronice, telefoane mobile, hardware, software, articole sportive, filme, DVD-uri, jocuri şi maşini sau motociclete. Aceste produse pot avea un nivel de preţ ridicat şi necesită de multe ori testarea înainte de achiziţie. Diferenţa între rata căutărilor şi cea de achiziţie pentru aceste produse este în medie de 7 puncte procentuale.
Între barierele din calea succesului comerţului online se află accesul limitat la Internet, costuri de transport, taxe mari şi logistica. Procentele de căutări şi achiziţii online sunt similare în Europa, America de Nord şi Orientul Mijlociu/Africa, cu câteva excepţii, în funcţie de disponibilitate şi oportunitate.
În regiunea dezvoltată din America de Nord şi regiunea dezvoltată din Europa, opţiunile de cumpărături se înmulţesc, iar comerţul cu amănuntul online reprezintă un alt canal concurent pentru cota de piaţă.
În România se observă, cel puţin la nivel declarativ, o intenţie de cumpărare online, în următoarele 6 luni, pentru haine, echipamente electronice şi telefoane mobile la aproximativ 50% din respondenţi. Cel mai folosit dispozitiv pentru realizarea cumpărăturilor online este, şi în România, calculatorul.
Un procent de 40% din respondenţii din România recunosc că este mai convenabil să îşi facă online cumpărăturile şi o treime din ei declară că se documentează înainte de a cumpăra din magazin, citind recenzii sau doar vizualizându-le.