Alexander Dobrindt, Ministrul Transporturilor din Germania, vrea să construiască o secţiune experimentală de autostradă, care să beneficieze de sisteme de comunicare automatizată între şosea şi vehiculele care circulă pe ea, scrie Automarket.
Germania va avea o secţiune de autostradă experimentală, pe care vor testa conceptul unui drum digital, anunţă nemţii de la Automobil Produktion. Ideea vine de la Alexander Dobrindt, Ministrul Federal al Transporturilor din Germania, care a decis că vrea să introducă un asemenea segment pentru a-i testa utilitatea pentru industriile implicate. Ministrul spune că sistemul de comunicare între drum şi vehicule ar putea fi util transportatorilor, care l-ar putea folosi pentru a reduce viteza cu care circulă vehiculele lor pentru a evita timpii de aşteptare provocaţi de cozi, iar acest lucru ar ajuta la reducerea consumului de carburant al acestora şi al costurilor de transport pe secţiunea respectivă. Sistemul este capabil să suporte şi comunicarea între vehicule, care ar putea să ajute la evitarea cozilor prin reducerea vitezei cu care circulă vehiculele care se aproprie de ambuteiaj.
Implementarea unei secţiuni de autostradă inteligente, echipată cu diverşi senzori şi sisteme de comunicare wireless, ar ajuta producătorii de automobile să introducă mai repede automobile autonome. Din păcate, această tehnologie ar putea fi costisitoare pentru guvernele care apelează la ea, iar acest lucru ar putea să ducă la taxe noi pentru şoferii care apelează la respectivele autostrăzi. În prezent, unul dintre cele mai mari obstacole în faţa automobilelor autonome este legislaţia, neexistând norme care să permită circulaţia acestor vehicule pe toate drumurile publice, fără excepţii şi probleme în caz de accident. Maşinile autonome se află deja de câţiva ani în atenţia marilor constructori auto, Mercedes-Benz şi Volvo fiind cei care au comunicat cel mai mult informaţii legate de evoluţia acestui tip de sistem pe modelele din propriile game. Acestora li se adaugă gigantul Google, compania americană prezentând chiar luna trecută un concept de maşină 100% autonomă.
Volvo are deja automobile autonome aflate în circulaţie pe drumurile din Suedia. Acestea fac parte dintr-o flotă specială, care testează un sistem de conducere autonomă în oraş. Suedezii vor să ajute şoferii în aglomeraţie şi la drumurile zilnice în mediul urban, pentru a completa proiectul SARTRE, care vizează conducerea autonomă a vehiculelor în regim de coloană automatizată.