Încălzirea globală şi schimbările climatice au devenit doua urgenţe de importanţă mondială în ultimii ani şi tot mai multe ţări ale lumii caută soluţii pentru a face trecerea de la combustibilii fosili, care poluează cel mai mult, la energia regenerabilă.Ca parte a eforturilor de a reduce sau chiar stopa emisiile de carbon, tot mai multe ţări au anunţat în acest an că vor interzice comercializarea sau chiar circulaţia maşinilor pe benzină şi diesel în următorii ani.
Japonia
Japonia este ultimul stat din listă care a anunţat zilele trecute o „strategie verde” care include obiectivul ca până în anul 2030 să fie interzise maşinile echipate cu motoare pe benzină, astfel încât emisiile de carbon să fie reduse la zero şi să genereze circa două trilioane de dolari pe an până în 2050, informează Reuters.
Ţara plănuieşte să extindă pe cât posibil domeniul energiei regenerabile până în 2050, obiectivul fiind ca resursele din energie regenerabilă să ducă la o alimentare în proporţie de 50% sau 60% până în acel an.
Conform acestei noi ţinte, restul de energie ar proveni de la centrale electrice care folosesc hidrogen şi amoniac, ceea ce acoperă 10% din electricitate, în timp ce centralele nucleare, alături de cele termice cu tehnologie de captare a carbonului, vor alimenta restul de 30-40%.
Japonia îşi propune, de asemenea, eliminarea vehiculelor care au consum pe benzină, până la mijlocul anului 2030, şi trecerea la autoturisme electrice care includ maşinile hibrid şi cele cu celule de combustibil.
Autorităţile de la Tokyo vor să ia măsuri pentru reducerea costului bateriilor, elemente cheie pentru automobilele electrice, la 10.000 de yeni (97 de dolari) sau sub un kilowatt pe oră până în 2030.
Marea Britanie
În luna noimebrie, şi premierul britanic Boris Johnson a anunţat interzicerea vânzării de noi automobile echipate cu motoare pe benzină şi motorină începând din 2030, cu cinci ani mai devreme decât se intenţiona până acum, potrivit Financial Times.
Conform calendarului iniţial, autorităţile de la Londra intenţionau să interzică vânzarea de de automobile noi cu motoare pe benzină şi motorină începând din 2040, în cadrul măsurilor vizând reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, însă în luna februarie a acestui an Johnson a avansat data pentru 2035.
Încetarea vânzării de automobile noi cu motoare pe benzină şi motorină ar reprezenta o modificare majoră pentru piaţa auto din Marea Britanie.
Cifrele publicate arată că automobilele echipate cu motoare pe benzină şi motorină au reprezentat 73,6% din noile automobile vândute până acum în acest an, în timp ce doar 5,5% au fost automobile complet electrice, care tind să fie mai scumpe. Restul este reprezentat de diferitele tipuri de vehicule hibride.
Germania
Germania pregăteşte un pachet de sprijin de două miliarde de euro pentru a-i ajuta pe producători şi industria auto să treacă de la motoarele cu combustie la cele pentru maşinile electrice şi la conducerea autonomă, potrivit unui document al Ministerului Economiei consultat de Reuters.
Conform programului, care va intra în vigoare în 2021, Guvernul de la Berlin intenţionează să acorde subvenţii jucătorilor cheie din industria auto, până în 2024. Executivul intenţionează să acopere până la 60% din costurile pentru marile companii şi 80% pentru firmele mici şi mijlocii care realizează facilităţi de producţie prietenoase cu mediul.
Producătorii auto din cea mai mare economie europeană s-au confruntat în 2019 cu un an dificil, deoarece încetinirea PIB-ului a coincis cu tranziţia dinspre autovehiculele echipate cu motoare cu combustie internă spre autovehiculele electrice. În plus, temerile privind escaladarea tensiunilor comerciale globale au afectat încrederea în industrie.
Statutul Germaniei de mare putere globală în domeniul manufacturier s-a construit în mare parte pe industria auto, însă, în ultima vreme, îngrijorările legate de poluare, intensificate de scandalul manipulării emisiilor poluante izbucnit în 2015 la Volkswagen, disputele comerciale şi încetinirea economică au afectat cererea pentru automobilele germane.
Norvegia
Obiectivul autorităţilor din Norvegia îl reprezintă interzicerea vânzării vehiculelor cu combustibili fosili în 2025. Pe lângă scutirile de taxe pentru automobilele electrice, proprietarii acestora beneficiază şi de alte facilităţi precum taxe de drum reduse, parcare gratuită şi în multe locuri încărcare gratuită.
Luna trecută, 61,5% dintre maşinile noi vândute în Norvegia au fost complet electrice, un nivel record, faţă de un procentaj de 42,4% pe ansamblul anului trecut. În octombrie a debutat pe piaţa norvegiană mult aşteptatul model electric al Volkswagen - ID.3 - care s-a situat pe locul I în topul vânzărilor, depăşind Model 3 de la firma americană Tesla şi Polestar 2 de la grupul chinez Geely, arată datele Federaţiei Rutiere Norvegiene.
Conform planurilor pe 2021 prezentate miercuri de autorităţile de la Oslo, sunt extinse scutirile de taxe pentru automobilele electrice, ceea ce oferă predictibilitate producătorilor auto.
Danemarca
Danemarca propune, de asemenea, interzicerea vânzării maşinilor noi echipate cu motoare diesel sau pe benzină, din 2030. De altfel, Danemarca, sprijinită de alte 10 state membre UE, a cerut o strategie privind retragerea maşinilor echipate cu motoare diesel sau pe benzină, inclusiv interzicerea vânzărilor la nivelul ţărilor din blocul comunitar până în 2030, în vederea reducerii poluării.
Obiectivul preşedintei Comisiei Europene, Ursula van der Leyen, este crearea unei Europe neutre din punctul de vedere al impactului asupra climei până în 2050.
Copenhaga susţine că pentru îndeplinirea acestei ţinte sectorul transporturilor trebuie să-şi reducă emisiile, fiind singurul sector unde în prezent cresc emisiile.
UE vrea reducerea emisiilor de carbon cu 40% la nivelul blocului comunitar până în 2030 în timp ce Comisia Europeană intenţionează să le reducă la zero până în 2050 pentru a ajuta la stoparea încălzirii globale.
Autorităţile din întreaga lume iau în considerare noi restricţii la vânzarea de automobile echipate cu motoare diesel, pentru a îndeplini reglementărilor mai stricte de mediu.
Lituania, Letonia, Slovenia, Bulgaria şi alte state membre UE au sugerat că trebuie făcut mai mult pentru a opri vânzarea autoturismelor diesel second hand din Europa Occidentală către Europa de Est.
Franţa intenţionează să interzică vânzările de autoturisme pe benzină şi motorină din 2040, când se vor comercializa doar vehicule electrice, ca parte a planului de reducere a poluării.
Lista ţărilor care vor să interzică maşinile pe benzină şi diesel, în următorii ani
28 decembrie 2020
(396 vizualizări)
Din aceeaşi categorie:
Viitorul Volkswagen Passat va avea versiuni noi de motorizare
(25 iunie 2014)
119 vizualizări
10 ani de la lansarea Logan
(19 iunie 2014)
106 vizualizări
Jurnalul Prahovean va juriza „Maşina Anului“ şi „SUV-ul Anului“ ediţiile 2014
(11 februarie 2014)
423 vizualizări
Cum arată noul Logan şi ce opţiune high-tech primeşte Duster
(30 septembrie 2016)
511 vizualizări
Cum sunt măsluite testele de consum ale autovehiculelor noi
(8 noiembrie 2014)
70 vizualizări
Ţările din Europa care vor să elimine maşinile Diesel de pe şosele
(21 aprilie 2017)
543 vizualizări
Tesla are o rivală: Electrica de lux cu autonomie de 640 de kilometri
(16 decembrie 2016)
126 vizualizări
BMW a lansat primul model electric de serie
(23 august 2013 - Alex POLICALĂ)
66 vizualizări
Vehiculele vor primi certificat ITP dacă au defecţiuni minore, iar la defecţiuni majore sau periculoase vor face o nouă inspecţie în maxim 30 de zile
(26 mai 2017)
428 vizualizări
Volkswagen Passat, maşina anului 2014 în Europa
(3 martie 2015)
133 vizualizări
Renault Espace va folosi platforma lui Nissan Qashqai, în 2015
(4 iulie 2014)
174 vizualizări
Ce aduce 2016 pe piaţa auto din România
(4 ianuarie 2016)
207 vizualizări
Dusterul cu numărul un milion
(12 aprilie 2014)
62 vizualizări
Mini John Cooper Works Countryman: cel mai puternic Mini
(19 ianuarie 2017)
797 vizualizări
Toyota recheamă în service 6,4 milioane de automobile
(9 aprilie 2014)
132 vizualizări
Premiere la Salonul auto de la New York
(4 aprilie 2016)
60 vizualizări
Audi va lansa o versiune de performanţă a lui Q5
(26 ianuarie 2016)
79 vizualizări
Borş de peşte ca-n Delta Dunării
Ingrediente La borşul pescaresc nu se folosesc decât câteva legume: cartofi, ceapă,
Ingrediente La borşul pescaresc nu se folosesc decât câteva legume: cartofi, ceapă,
Shining Crown Slot: Tot ce Trebuie să Știi despre Jocul Popular
Shining Crown este unul dintre cele mai populare jocuri de sloturi disponibile
Shining Crown este unul dintre cele mai populare jocuri de sloturi disponibile
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!
A luat foc internetul, au navalit deontologii, au explodat opiniile. Cazul Gheboasa, la mare concurenta cu fata ucisa in Mangalia care avea initial 12 ani si fusese violata, iar apoi 18 si ucisa de colega de camera In fapt, un produs al gradului de cultura aferent unor concetateni, domnul cu pricina a fost lasat sa evolueze intr-o siluire a...
Conflictele dintre Roberta Anastase şi Andrei Volosevici sunt vechi. Certurile dintre ei durează mult şi foarte greu vreun cunoscut reuşeşte să îi facă să comunice din nou. Rezultatul alegerilor interne de la PNL Ploieşti este încă o dovadă a faptului că liberalii au dorit să îi dea o lecţie lui Volosevici, arâtându-i voalat că nu este pe...
Prin 1951 Brâncusi a dorit să lase mostenire României 200 de lucrări si atelierul său parizian. Statul român a respins oferta. A fost o sedinţă si s-a decis că Brâncusi nu poate fi considerat un creator în sculptură pentru că "speculează prin mijloace bizare gusturile morbide ale societăţii burgheze". Cei care au hotărât asta au fost...
„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024
EURO = 4.9705 RON
USD = 4.6276 RON
GBP = 5.8148 RON
Top articole