Vrei să-ţi cumperi sau tocmai ţi-ai luat deja o Dacia Duster? E bine să ştii că maşina românească se confruntă cu mai multe probleme tehnice la doar câteva luni sau chiar din primul an de la achiziţie, chiar dacă ai luat-o nouă

Dacia Duster este a doua cea mai vândută maşină de producătorul româno-francez, după Logan. A fost multă euforie prin România atunci când compania a lansat primul SUV românesc şi o mulţime de români s-au îngrămădit şi încă se îngrămădesc să-l cumpere pentru că este ieftin şi nici n-arată rău pentru o marcă ce a copiat timp de decenii alte modele, scrie playtech.ro

Evident, nu spunem că designul Dusterului este 100% autentic (nici nu există un astfel de model, la nicio companie, pentru că toate se inspiră de la maşinile precedente).

Am căutat pe forumurile de specialitate şi pe cluburile online de posesori ai acestui autoturism pentru a vedea care sunt cele mai frecvente defecţiuni cu care se confruntă Duster, Deocamdată, lista nu este lungă, trebuie recunoscut acest fapt, dar problemele pe care le poate avea sunt destul de ruşinoase pentru o maşină produsă în 2019, chiar dacă este cea mai ieftină de piaţă.

Ce probleme are Dacia Duster, la scurt timp după ce ai cumpărat-o

Cele mai frecvente probleme apar la primele versiuni ale SUV-ului, cu motorizare de 1.2 TCe. Majoritatea posesorilor de Duster din prima generaţie spun că au observat un consum crescut de ulei – între 500 şi 750 de mililitri la 1.000 de kilometri.
Mai pot fi şi alţi factori, cum ar fi scurgerile de ulei sau faptul că nu s-a făcut schimbul de ulei în mod adecvat. Persoanele care au un Duster de ani de zile şi nu au avut această problemă, cu siguranţă nu sunt de acord cu cei care „acuză” brandul românesc că a tratat superficial circuitul uleiului în motor.

Alţii spun că, din cauza alternatorului subdimensionat, bateria se consumă mai repede. Unii zic că au avut această problemă după doar şapte luni de la achiziţia unei baterii noi. Aici, de asemenea, este o situaţie controversată, iar consumul prematur al bateriei poate fi influenţat de alte cauze.

De asemenea, computerul de bord la Duster din a doua generaţie se blochează frecvent, iar cutia de viteze „agaţă” uneori în viteza a doua.

Probleme ar fi şi la indicatorul de nivel al combustibilului, care dă afişări eronate. Se întâmplă asta atunci când maşina se află parcată cu două roţi laterale pe un trotuar. Astfel, sonda litrometrică măsoară o cantitate aparent mai mică a carburantului.

SUV-ului românesc nu excelează nici la capitolul frânare, după cum spun mai mulţi posesori de Duster. Pentru reducerea vitezei de la 130 km/h la zero, maşina are nevoie de vreo 70 de metri. La Volkswagen Tiguan, de exemplu, frânarea până la zero km/h de la 130 km/h se face în doar 63 de metri.

Şi, nu în ultimul rând, Dacia încă are probleme cu rugina, care apare după prea puţin timp, chiar şi la modelele noi.