Comparaţia dintre anvelope de iarnă şi anvelope all season n-o să dispară prea curând, cu toate că ar fi trebuit îngropată de mult timp. Dacă încă nu eşti convins cum stă treaba, poţi afla din acest articol.
În primul rând, e vorba de consum. Specialiştii auto arată că anvelopele de iarnă oferă aderenţă, dar şi tracţiune sporită. Datorită acestora, un vehicul care e dotat cu astfel de gume va consuma mai puţin combustibil. Nu contează dacă ai maşină pe benzină sau pe motorină în cazul ăsta.
Potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 5/2011, care impune obligativitatea echipării autoturismelor cu anvelope de iarnă în sezonul rece, utilizarea cauciucurilor de iarnă nu este condiţionată de o anumită perioadă de timp, ci doar de starea carosabilului. Mai mult, conducerea maşinii pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, polei sau gheaţă fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă constituie contravenţie. Şoferii riscă să rămână fără certificat de înmatriculare, dar şi să plătească o amendă de până la 2.500 de lei.
Anvelopele de iarnă dau încredere
Chiar dacă poate suna ciudat, anvelopele de iarnă lucrează şi la psihicul şoferilor. Cel puţin asta susţine un studiu al Michelin. Se pare că şoferii care conduc pe zăpadă cu anvelope mixte sunt mai stresaţi de pierderea controlului, decât ceilalţi.
Anvelopele de iarnă nu îşi pierd proprietăţile pe zăpadă
Spre deosebire de anvelopele all season, cele de iarnă nu îşi pierd mult din performanţe dacă temperaturile sunt foarte scăzute, ori dacă gheaţa este depusă pe carosabil. Iar acest lucru este esenţial într-o iarnă cu multe precipitaţii.
Statisticile dau dreptate anvelopelor de iarnă
Până ca anvelopele de iarnă să devină obligatorii în Germania, în 2005 au avut loc 12.539 de accidente cu victime. În, 2008, la trei ani distanţă şi după obligativitatea gumelor de iarnă, au mai avut loc doar 6.505 accidente cu victime.