O delegaţie a grupului german BMW se află în aceste zile în România pntru a căuta „noi parteneri şi furnizori” din industria software. Vizita este efectul întâlnirii de anul trecut dintre fostul prim-ministru Dacian Cioloş şi şefii companiei bavareze.

Reprezentanţi BMW Group s-au întâlnit astăzi la Bucureşti, în urma unei selecţii aprofundate, cu câteva zeci de companii româneşti din industria IT, pentru „prime discuţii” în vederea identificării unor potenţiale oportunităţi de colaborare. Conform oficialilor germani, „după ce în 2007 era prezentată startegia care avea să definească o decadă de dezvoltare a companiei, inclusiv lansarea brand-ului BMW i sau a programului BMW Efficient Dynamics, compania a aliniat noua strategie la realităţiile actuale.

Lansată în martie 2016, noua strategie pe termen mediu şi lung, «Strategy NUMBER ONE > Next», are digitalizarea în prim plan şi este construită pe baza conceptului A.C.E.S – Autonomous, Connected, Electrified and Shared.” Pentru aceasta grupul a dezvoltat o serie de parteneriate strategice importante care să susţină dezvoltarea tehnologice noi, precum condusului autonom. Astfel, în parteneriat cu Daimler AG şi Audi AG, BMW Group a achiziţionat compania Here Maps, pentru a susţine dezvoltarea de hărţi HD, de calitate foarte bună. Colaborarea dintre Mobileye - care vine cu o bună experienţă în devoltarea senzorilor pentru automobil, Intel - care oferă asigură tehnologie de procesare de înaltă putere, şi BMW Group a pus bazele unei platforme deschise pentru condusul autonom şi va susţine lansarea în 2021 a BMW i Next, primul model de serie al mărcii care oferă aceste funcţii.

Tot pentru a susţine dezvoltarea condusului autonom, BMW Group a anunţat în decembrie 2016 deschiderea unui centru de cercetare lângă München. În prezent, grupul are aproape 600 de angajaţi în acest domeniu. Majoritatea este reprezentată de dezvoltatori de software - iar numărul acestor este în creştere. În afară de serviciile pe care le dezvoltă pe cont propriu, compania investeşte şi într-o serie de afaceri start-up promiţătoare şi furnizori de servicii prin intermediul „BMW i Ventures”. Această entitate permite concernului să identifice şi să răspundă rapid la tendinţele mobilităţii din toată lumea.

România, printre potenţialele ţinte BMW


În acest context, BMW Group explorează industria IT din România. Germanii susţin că industia IT este o direcţie tot mai importantă pentru producătorii de autovehicule, digitalizarea jucând un rol important în strategia BMW, companie cu o lungă tradiţie în domeniul inovaţiei.

Oficiali ai grupului au vizitat de mai ulte ori România pentru a explora noi posiblităţi de colaborare, pentru a găsi noi parteneri şi furnizori. Proiectul actual a fost iniţiat în toamna anului trecut, odată cu vizita la BMW Group a prim-ministrului de atunci, Dacian Cioloş, şi continuă şi acum, cu susţinerea Guvernului României, a Invest România şi a Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat.

„Este o iniţiativă la nivel guvernamental. Am fost contactaţi de BMW anul trecut. Avem deja companii care furnizează sisteme IT pentru companie. Ne dorim să extindem această colaborare. Vrem să vindem la export produse cu o valoare adăugată mare, nu doar componente ieftine. Avem specialişti în domeniul IT şi este datoria noastră ca Guvern să găsim soluţii pentru a creşte numărul acestora şi pentru a furniza un mediu de afaceri stabil.

Poate, BMW, după experienţe pozitive în România, va aduce la noi tot mai  multe domenii de activitate. Marcăm primul pas dintr-o lungă colaborare cu BMW. Parteneriatul începe cu furnizori de componente software care vor fi incluse în maşinile BMW, dar sper că firma germană ne va include şi în lista lor de posibile locaţii pentru cercetare-dezvoltare”, a declarat ministrul român pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, Alexandru Petrescu, într-o întâlnire cu câţiva jurnalişti români la care au participat şi oficialii producătorului auto bavarez.