Una dintre cele mai mari pieţe auto din lume plănuieşte să interzică producţia şi comercializarea de automobile pe benzină şi motorină. Este vorba despre China. Oficialii de la Beijing doresc să crească simţitor, în următoarea perioadă, numărul vehiculelor electrice şi să reducă nivelul poluării, potrivit The Guardian.

Viceministrul Industriei şi Tehnologiei Informaţiei din China, Xin Guobin, a declarat la un forum care a avut loc în oraşul Tianjin, că a demarat o „cercetare relevantă” şi că se lucrează la un calendar de implementare a măsurilor prin care să crească numărul maşinilor electrice pe străzile Chinei.

„Aceste măsuri vor promova schimbări profunde în mediul înconjurător şi vor da un impuls dezvoltării industriei auto din China”, a declarat vice-ministrul Xin Guobin pentru televiziunea chineză de stat CCTV.

În China, anul trecut, s-au vândut peste 500.000 de maşini electrice, cu 50% mai multe faţă de anul precedent.

La jumătatea lunii august, în China, a fost lansată şi cea mai ieftină maşină electrică. General Motors a anunţat Baojun E100, care are o autonomie de 160 de kilometri şi este creată în special pentru traficul aglomerat din marile oraşe. Are două locuri şi un motor electric de 39 de cai putere şi poate ajunge la o viteză maximă de 100 de kilometri pe oră.

Are un ampatament de 1,6 metri şi o înălţime de 1,67 de metri şi este perfectă pentru a te strecura prin ambuteiaje, potrivit producătorilor.

Înăuntru este un sistem de entertainment cu un ecran de 7 inci şi Wi-Fi integrat. De asemenea, toate aceste maşini electrice vor avea şi senzori de parcare, precum şi un sistem de alertă care se activează atunci când sunt sesizaţi pietoni în faţa automobilului.

În China se va vinde cu doar 5.300 de dolari. Maşina costa iniţial 14.000 de dolari, însă s-a ieftinit după ce General Motors a primit mai multe subvenţii guvernamentale şi locale pentru reducerea emisiilor gazelor de seră.

Mai multe ţări europene au anunţat că vor să interzică, pentru început, maşinile diesel. Guvernul de la Londra, de exemplu, a luat în calcul inclusiv acordarea unei subvenţii de aproximativ 2.000 de lire sterline pentru cei care renunţă la maşina diesel şi trec la un automobil care poluează mai puţin.

În paralel, doi mari constructori, Volvo şi BMW, anunţă la rându-le schimbări majore de strategie. BMW transmite că va produce prima versiune complet electrică a modelului Mini Cooper începând din 2019, la o uzină din Oxford. Şi tot din 2019, Volvo anunţă că toate modelele sale vor fi electrice.

Norvegia este ţara cu cele mai multe vehicule electrice pe cap de locuitor din Europa. Aproximativ jumătate dintre maşinile vândute în ultimul an în Norvegia sunt electrice sau hibride, iar autorităţile intenţionează ca până în 2025, vehicule cu motoare pe combustie să nu mai fie comercializate.