Parlamentul European a aprobat un se de reglementă mai dure menit să prevină apariţia unui nou scandal „Dieselgate”, de manipulare a emisiilor poluante. Comisarul european pentru industrie, Elzbieta Bienkowska, a declarat că a observat faptul că „motoarele diesel dispar de pe piaţă mai rapid decât se estima”.
Parlamentarii europeni au votat în favoarea unui proiect de lege care va întări supervizarea UE şi va permite Bruxelles-ului să amendeze producătorii auto cu până la 30.000 de euro pentru fiecare vehicul care nu respectă nivelul de poluare declarat. De asemenea, producătorii auto nu vor mai putea să plătească direct agenţia de testare, care va deveni independentă.
Banii obţinuţi din amenzi vor fi folosiţi în proiecte de protecţia mediului şi pentru finanţarea unor autorităţi care să supravegheze piaţa auto.
Deputaţii din Parlamentul European au ajuns la concluzia că deşi Comisia şi statele membre erau deja la curent de peste 10 ani cu faptul că emisiile de oxid de nitrogen (NOx) ale maşinilor diesel erau mai mari în condiţii reale de trafic faţă de testele de laborator, nu au făcut nimic pentru a proteja corect calitatea aerului şi sănătatea publică.
Mai mult, nicio autoritate din statele membre nu a suspectat sau nu a căutat „echipamente de interferenţă”, ci s-au efectuat doar teste standard de aprobare a modelelor, iar Comisia nu a exprimat nicio suspiciune. După izbucnirea scandalului privind emisiile în septembrie 2015, Comisia s-a aşteptat ca statele membre să efectueze investigaţii şi nu a presat pentru nicio altă acţiune, iar statele membre nu au penalizat producătorii auto şi nici nu au cerut retragerea maşinilor în discuţie, se arată într-un raport final al Comisiei de anchetă privind măsurarea emisiilor în sectorul auto.
Potrivit unui comunicat de presă transmis de Biroul de Informare al Parlamentului European în România, într-un vot separat, Parlamentul a aprobat modificările la propunerea legislativă a Comisiei privind aprobarea modelelor auto pentru a îmbunătăţi controlul activităţii centrelor de testare şi a autorităţilor naţionale care aprobă punerea pe piaţă a modelelor auto. Verificarea maşinilor aflate deja în circulaţie ar trebui întărită, iar Comisia ar trebui să aibă mai multă putere de supraveghere asupra activităţii autorităţilor naţionale, iar în unele cazuri ar trebui să poată să testeze direct maşinile.
Statele membre ar trebui să testeze în fiecare an cel puţin 20% din modelele auto puse pe piaţă în statul lor în anul anterior, iar Comisia să aplice producătorilor auto care falsifică rezultatele testelor amenzi de 30 000 euro pentru fiecare maşină, se arată în text. Veniturile din aceste amenzi ar trebui utilizate pentru supravegherea pieţei, pentru recompensarea clienţilor afectaţi sau pentru protecţia mediului.
UE: Reguli stricte pentru maşinile Diesel, amenzi usturătoare pentru cei care mint
6 aprilie 2017





Din aceeaşi categorie:
Cea mai nouă şi mai rapidă metoda de furat maşini a ajuns şi in România
(4 septembrie 2017)
730 vizualizări
Noua Dacia Duster va fi lansată în România la începutul anului viitor
(21 ianuarie 2017)
227 vizualizări
Audi şi sistemul parcării autonome VIDEO
(15 august 2013 - Alex POLICALĂ)
71 vizualizări
Lincoln Continental, limuzina care vrea să le ia faţa maşinilor germane în SUA şi China
(13 ianuarie 2016)
1061 vizualizări
Ce să faci dacă alimentezi cu benzină în loc de motorină şi viceversa
(6 ianuarie 2020)
1049 vizualizări
Video: Primele imagini cu interiorul noului Volvo XC90
(27 mai 2014)
238 vizualizări
Dacia, record de vânzari în 2015
(18 ianuarie 2016)
497 vizualizări
Camerele de rovinietă vor prinde vitezomani. Unde se vor activa primele radare fixe FOTO
(16 august 2017)
1409 vizualizări
BMW Seria 5. modelul premium cu cel mai mare succes în lume
(14 aprilie 2016)
618 vizualizări
UE şi organizaţiile pentru protecţia consumatorilor vor să oblige Volkswagen să-şi despăgubească clienţii
(26 iulie 2016)
43 vizualizări
Audi prezintă un nou A8 mai puternic
(26 august 2013 - Alex POLICALĂ)
85 vizualizări
Din 2024 maşinile diesel vor fi interzise în centrul Romei
(1 martie 2018)
759 vizualizări
Dacia a înregistrat creşteri ale vânzărilor de aproape şase ori mai mari decât cele ale competitorilor în Franţa
(8 februarie 2018)
764 vizualizări
Dubai-ul a testat cu succes primul taxi autonom zburător
(10 octombrie 2017)
151 vizualizări
Dacia Logan este cel mai vândut model Renault în afara Europei
(4 august 2016)
225 vizualizări
Primul accident mortal cu o maşină Tesla aflată pe pilot automat
(1 iulie 2016)
139 vizualizări
Cea mai mare problemă a maşinilor autonome: ŞOFERII
(9 mai 2016)
95 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole