Parlamentul European a aprobat un se de reglementă mai dure menit să prevină apariţia unui nou scandal „Dieselgate”, de manipulare a emisiilor poluante. Comisarul european pentru industrie, Elzbieta Bienkowska, a declarat că a observat faptul că „motoarele diesel dispar de pe piaţă mai rapid decât se estima”.
Parlamentarii europeni au votat în favoarea unui proiect de lege care va întări supervizarea UE şi va permite Bruxelles-ului să amendeze producătorii auto cu până la 30.000 de euro pentru fiecare vehicul care nu respectă nivelul de poluare declarat. De asemenea, producătorii auto nu vor mai putea să plătească direct agenţia de testare, care va deveni independentă.
Banii obţinuţi din amenzi vor fi folosiţi în proiecte de protecţia mediului şi pentru finanţarea unor autorităţi care să supravegheze piaţa auto.
Deputaţii din Parlamentul European au ajuns la concluzia că deşi Comisia şi statele membre erau deja la curent de peste 10 ani cu faptul că emisiile de oxid de nitrogen (NOx) ale maşinilor diesel erau mai mari în condiţii reale de trafic faţă de testele de laborator, nu au făcut nimic pentru a proteja corect calitatea aerului şi sănătatea publică.
Mai mult, nicio autoritate din statele membre nu a suspectat sau nu a căutat „echipamente de interferenţă”, ci s-au efectuat doar teste standard de aprobare a modelelor, iar Comisia nu a exprimat nicio suspiciune. După izbucnirea scandalului privind emisiile în septembrie 2015, Comisia s-a aşteptat ca statele membre să efectueze investigaţii şi nu a presat pentru nicio altă acţiune, iar statele membre nu au penalizat producătorii auto şi nici nu au cerut retragerea maşinilor în discuţie, se arată într-un raport final al Comisiei de anchetă privind măsurarea emisiilor în sectorul auto.
Potrivit unui comunicat de presă transmis de Biroul de Informare al Parlamentului European în România, într-un vot separat, Parlamentul a aprobat modificările la propunerea legislativă a Comisiei privind aprobarea modelelor auto pentru a îmbunătăţi controlul activităţii centrelor de testare şi a autorităţilor naţionale care aprobă punerea pe piaţă a modelelor auto. Verificarea maşinilor aflate deja în circulaţie ar trebui întărită, iar Comisia ar trebui să aibă mai multă putere de supraveghere asupra activităţii autorităţilor naţionale, iar în unele cazuri ar trebui să poată să testeze direct maşinile.
Statele membre ar trebui să testeze în fiecare an cel puţin 20% din modelele auto puse pe piaţă în statul lor în anul anterior, iar Comisia să aplice producătorilor auto care falsifică rezultatele testelor amenzi de 30 000 euro pentru fiecare maşină, se arată în text. Veniturile din aceste amenzi ar trebui utilizate pentru supravegherea pieţei, pentru recompensarea clienţilor afectaţi sau pentru protecţia mediului.
UE: Reguli stricte pentru maşinile Diesel, amenzi usturătoare pentru cei care mint
6 aprilie 2017





Din aceeaşi categorie:
BMW, lider în topul mărcilor premium
(9 iulie 2013)
176 vizualizări
Noua Dacia Duster, desemnată "Maşina Anului" în Marea Britanie. Pentru ce apreciază englezii maşina românească
(12 octombrie 2018)
64 vizualizări
De ce nu e bine să îţi laşi maşina parcată la soare. Şoferii pot plăti scump această greşeală
(5 iulie 2019)
109 vizualizări
Producătorul auto Opel, obligat de Germania să recheme peste 54.000 de automobile
(17 iunie 2019)
87 vizualizări
Numărul automobiliştilor din China a depăşit 300 de milioane, aproape cât populaţia SUA
(1 decembrie 2014)
107 vizualizări
Trabi revine. Noul TRABANT prezentat la Frankfurt
(21 octombrie 2017)
953 vizualizări
Daimler a demarat construcţia noii uzine de la Sebeş
(7 aprilie 2014)
72 vizualizări
Camionul fără şofer a trecut de primul test. Sistemul special cu care este dotat
(4 octombrie 2015)
350 vizualizări
Noul şef Lotus se gândeşte să lanseze un SUV şi un sedan
(21 septembrie 2014)
96 vizualizări
Toţi românii cu maşini mai vechi de 15 ani trebuie să ştie: anunţul mult aşteptat, se întâmplă luna viitoare
(17 octombrie 2022)
35 vizualizări
Ferrari, la Festivalul Vitezei de la Goodwood
(8 iulie 2013)
76 vizualizări
Volkswagen pregăteşte o revoluţie în industria auto
(7 noiembrie 2014)
83 vizualizări
România, locul I în lume la creşterea producţiei de maşini în 2013
(1 aprilie 2014)
295 vizualizări
Ce se întâmplă cu noul Cod Rutier, în 2020
(24 iulie 2019)
205 vizualizări
Noul Mercedes-Benz S-Klasse la laudă cu 24 de versiuni
(29 iulie 2017)
388 vizualizări
Goodyear a prezentat o anvelopă cu senzori, care se adaptează la condiţiile de drum
(14 martie 2017)
215 vizualizări
Ministerul Mediului: Numărul maşinilor noi electrice şi hibrid vândute de la începutul anului l-a depăşit pe cel al maşinilor diesel, în premieră pentru piaţa auto din România.
(19 august 2022)
17 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Să începem direct: dacă ai deschis articolul ăsta, probabil vrei să afli cum
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole