Guvernul pregăteşte pentru proprietarii de maşini, în locul timbrului de mediu, introducerea unei taxe de poluare sub formă de vignetă, diferenţiată ca valoare în funcţie de normele de poluare Euro, de emisiile de noxe, dar şi de carburantul folosit, şoferii urmând să aibă acces în diferite zone ale marilor oraşe doar pe baza unui sticker colorat lipit pe parbriz. Sistemul este deja aplicat în Germania şi pregătit acum şi pentru România, scrie Profit.ro, citat de news.ro
"Confirmăm că este în lucru introducerea unei taxe de intrare în oraşe mari. Pentru România, este în lucru introducerea, în locul timbrului de mediu, a unei taxe de intrare în marile oraşe, care presupune o plată în funcţie de noxe şi de combustibil, plus un sticker, cu o anumită culoare, pe anumite zone ale unui oraş. Astfel, pentru ca un şofer să poată intra cu o maşină poluantă în centrul oraşului, de exemplu, el va trebui să plătească o anumită taxă şi va primi în schimb un anumit sticker cu o culoare care îi va permite accesul. Din acest moment este în lucru şi o «zonare» a Bucureştiului", au declarat surse pentru Profit.ro.
Ministrul Mediului, Daniel Constantin, a confirrmat vineri că grupul de lucru format la ministerul pe care îl conduce s-a inspirat în elaborarea înlocuirii timbrului de mediu din sistemele unor oraşe precum Budapesta, Londra sau Milano, care permit accesul autovehiculelor în centrul acestor oraşe prin plata unei taxe.
Ministrul a subliniat că în Uniunea Europeană există în acest moment trei tipuri de sisteme, şi anume o taxă introdusă în preţul combustibilului, idee analizată şi în România, o taxă de primă înmatriculare aplicată tuturor automobilelor, inclusiv celor înmatriculate deja la introducerea taxei, şi un impozit anual în funcţie de motorizare şi carburantul folosit.
Constantin a confirmat însă că ministerul nu vrea să propună o nouă “taxare suplimentară şi general valabilă”.
“Există şi mijloace moderne, combinate, şi din acestea ne-am inspirat, după modelul unor oraşe ca Londra, Milano şi, mai recent, Budapesta, prin care autovehiculele au acces în anumite zone în funcţie de norma de poluare, iar altele au acces prin plata unei taxe”, a explicat ministrul Daniel Constantin.
El a amintit că Bucureştiul, de exemplu, trebuie să răspundă în acest moment unei proceduri de infringement deschisă de Comisia Europeană privind calitatea aerului.
”Această soluţie este una modernă, care poate fi luată în calcul, şi putem în felul acesta stimula şi transportul în comun, putem folosi acest moment pentru dezvoltarea infrastructura de transport în comun”, a mai declarat ministrul Mediului.
Acesta a adăugat că în calitate de ministru al Mediului preocuparea sa principală este reducerea poluării, şi nu încasarea unor taxe, dând asigurări însă că programul Rabla va continua şi anul acesta, deşi probabil veniturile la Fondul de Mediu vor fi în 2017 de doar 500 milioane lei, în scădere la jumătate faţă de 2016, ca urmare a eliminării timbrului de mediu.
Eliminarea timbrului de mediu a generat o creştere considerabilă a numărului de programări în această perioadă pentru eliberarea actelor necesare înmatriculării maşinilor second-hand, cumpărate din străinătate.
În locul timbrului de mediu, Guvernul pregăteşte o taxă auto de intrare în oraşe, cu stickere colorate
25 februarie 2017





Din aceeaşi categorie:
Echipa TopGear a fost alungată cu pietre din Argentina din cauza unei provocări
(5 octombrie 2014 - Alex POLICALĂ)
125 vizualizări
Nu vă lăsaţi păcăliţi! Sfaturi la cumpărarea unei maşini second-hand
(1 februarie 2016)
299 vizualizări
Noul Lamborghini Aventador LP750-4 SV Roadster
(22 august 2015)
67 vizualizări
Merkel îndeamnă companiile auto să angajeze imigranţi extracomunitari
(18 septembrie 2015)
299 vizualizări
Cele mai comune defecţiuni care se pot produce vara la maşini
(1 iunie 2018)
58 vizualizări
Care e distanţa regulamentară între două maşini aflate în trafic
(4 iunie 2018)
4801 vizualizări
Care este cea mai vândută maşină în lume
(30 mai 2017)
833 vizualizări
Care este Maşina Anului 2018 în Europa
(6 martie 2018)
209 vizualizări
Duster pick-up va fi fabricat, dar nu în România
(30 iulie 2014)
349 vizualizări
Noul BMW Seria 5 e scanat cu cea mai performată tehnologie de depistare a defectelor
(1 august 2016)
65 vizualizări
Primul exemplar BMW M1 din 1977 scos la vânzare pe Ebay
(13 februarie 2017)
121 vizualizări
Noul Megane RS nu schimbă tracţiunea. Surprize plăcute pentru fanii Renault
(11 iulie 2016)
766 vizualizări
Cât costă noile Dacia Logan şi Sandero
(24 noiembrie 2016)
332 vizualizări
Dacia a înregistrat vânzări record în 2016 pe piaţa din Franţa
(3 ianuarie 2017)
290 vizualizări
Foto+Video: Porsche se înscrie în cursa maşinilor electrice. Mission E va rivaliza cu Tesla
(2 august 2016)
80 vizualizări
Asiguratorii care plătesc cel mai rapid daunele în caz de accident
(9 aprilie 2018)
78 vizualizări
Opel lansează prima maşină sub 10.000 de euro
(4 decembrie 2014)
1468 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Să începem direct: dacă ai deschis articolul ăsta, probabil vrei să afli cum
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole