Românii au cumpărat, în primul trimestru al anului, 407 maşini ecologice noi, electrice şi hibride. Creşterea este de 223%, faţă de acelaşi interval din 2016, când s-au vândut 126 de maşini, potrivit statisticii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), citată de Agerpres.ro.

În topul celor mai comercializate mărci auto electrice 100%, în primele trei luni ale anului, primul loc a fost ocupat de BMW, cu 14 unităţi, urmată de Mercedes-Benz (8), Audi (6), Volkswagen (4), Volvo (3) şi Porsche (2).

De asemenea, cele mai multe maşini hibride vândute în România, din ianuarie până în martie 2017, au fost înregistrate de Toyota (328 de unităţi), urmată de Lexus (32), Kia (3), Land Rover, Mercedes Benz şi Ford (câte un exemplar).

Statistica oficială arată că, la nivelul anului trecut, numărul autovehiculelor electrice şi hibride noi vândute în România a fost de 1.183 de unităţi, în creştere cu 138% faţă de anul 2015. Din acest total, 167 de exemplare sunt autovehicule 100% electrice.

Rabla 2017 prevede că valoarea ecotichetului acordat celor care vor să-şi achiziţioneze un autovehicul nou 100% electric va fi, în acest an, de 45.000 de lei, în timp ce pentru achiziţionarea unui autovehicul nou electric hibrid cu sursă de alimentare externă, care generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 50 g/km, se va acorda un voucher de 20.000 de lei.

„În paralel, Ministerul Mediului finanţează prin programul de la Administraţia Fondului de Mediu şi reţelele prin care putem să ne alimentăm. Cred că oraşul pilot care o să beneficieze de o astfel de reţea va fi chiar Capitala, pentru că în felul acesta dăm şi un exemplu”, a declarat ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu.