Comisarul european pentru Justiţie,Vera Jourova, lucrează împreună cu organizaţiile pentru protecţia consumatorilor din UE pentru a obliga grupul german Volkswagen să acorde despăgubiri clienţilor săi din Europa, la fel cum a făcut şi în SUA, în urma scandalul manipulării emisiilor poluante, transmite Reuters. Luna trecută, constructorul auto german a promis că va aloca până la 15,3 miliarde de dolari pentru a-i despăgubi pe cei 475.000 deţinători de vehicule diesel marca VW din SUA.
În schimb, până în prezent, Volkswagen a respins solicitările privind acordarea de despăgubiri celor 8,5 milioane de deţinători de vehicule din Europa, unde diferenţele legislative faţă de SUA fac ca şansele unor despăgubiri să fie mai mici. În locul despăgubirilor, Volkswagen a implementat un o soluţie tehnică de remediere a autovehiculelor vizate de scandalul manipulării emisiilor poluante, grupul german apreciind că datorită acestei soluţii deţinătorii de autovehicule din UE nu vor fi afectaţi de diminuarea valorii automobilului. Pe de altă parte, majoritatea deţinătorilor de vehicule diesel marca VW din SUA, vor primi despăgubiri cuprinse între 5.000 şi 10.000 de dolari, în funcţie de valoarea vehiculelor înaintea scandalului Dieselgate.
În încercarea de a pune presiune pe Volkswagen, comisarul european pentru Justiţie,Vera Jourova a precizat luni într-un comunicat că "lucrăm împreună cu autorităţile pentru protecţia consumatorilor pentru a ne asigura că consumatorii din UE vor beneficia de un tratament corect".
Comisarul a trimis săptămâna trecută o scrisoare autorităţilor naţionale pentru protecţia consumatorilor din cele 28 de state membre în ideea de a strânge informaţii cu privire la dificultăţile cu care se confruntă şi de asemenea în încercarea de a-şi coordona eforturile, a precizat la rândul său purtătorul de cuvânt al Comisiei, Christian Wigand. Acesta a adăugat că opţiunile vor fi discutate în luna septembrie, când Comisia va organiza o reuniune cu organizaţiile pentru protecţia consumatorilor.
Cu toate acestea, în pofida solicitărilor făcute de Comisarul european pentru Justiţie,Vera Jourova şi de la alţi oficiali europeni care au cerut VW să nu facă discriminări între proprietarii de automobile din Europa şi cei din SUA, în cazul Uniunii Europene responsabilitatea pentru supravegherea, amendarea şi aplicarea legii aparţine în principal autorităţilor naţionale. Organizaţiile pentru protecţia consumatorilor şi avocaţii din Europa nu dispun de mecanismele legale precum acţiunile colective ( class-action lawsuit). O serie de organizaţii pentru protecţia consumatorilor din Belgia, Spania şi Italia au demarat acţiuni colective în numele consumatorilor afectaţi dar astfel de acţiuni nu sunt posibile în alte state UE.
Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
UE şi organizaţiile pentru protecţia consumatorilor vor să oblige Volkswagen să-şi despăgubească clienţii
26 iulie 2016

Din aceeaşi categorie:
Aro renaşte şi se transformă într-un 4X4 modern
(14 aprilie 2015)
793 vizualizări
VIDEO: A apărut primul spot publicitar pentru Dacia Duster facelift
(16 octombrie 2013)
426 vizualizări
Lamborghini vrea să introducă SUV-ul Urus în 2017
(18 ianuarie 2014)
118 vizualizări
Maşinile second hand pe care trebuie să le eviţi
(28 iulie 2017)
152 vizualizări
Succesul Dacia, elogiat de New York Times
(19 decembrie 2013)
84 vizualizări
Un american s-a reîntâlnit cu maşina sa la 33 de ani după ce a fost furată
(19 februarie 2020)
317 vizualizări
Audi recheamă în service 70.000 de unităţi pentru probleme la sistemul de frânare
(2 septembrie 2014)
99 vizualizări
Rolls-Royce a înregistrat în 2014 cele mai mari vânzări din istoria sa
(6 ianuarie 2015)
58 vizualizări
Primele imagini cu Ford Puma, care va fi produs la Craiova
(3 aprilie 2019)
85 vizualizări
Şapte curiozităţi pe care şoferii nu le ştiu despre maşinile lor
(23 ianuarie 2017)
370 vizualizări
Carlos Ghosn: Nu suntem mulţumiţi de vânzările modelului Dacia Lodgy
(4 octombrie 2014)
93 vizualizări
Când va putea fi cumpărată prima maşină zburătoare
(15 martie 2017)
466 vizualizări
Şi totuşi e Volkswagen! Dieselgate a scăzut vânzările nesemnificativ
(18 noiembrie 2015)
108 vizualizări
Un facelift pentru Mercedes G-Klasse
(5 mai 2014)
60 vizualizări
Ţi-ai rupt maşina într-o groapă din drum? Cum poţi să recuperezi banii daţi pe reparaţii
(11 februarie 2016)
481 vizualizări
Transformă-ţi maşina în Snowmobile
(27 septembrie 2014)
190 vizualizări
Ford va investi 4,5 miliarde de dolari în vehicule electrice
(11 decembrie 2015)
88 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Să începem direct: dacă ai deschis articolul ăsta, probabil vrei să afli cum
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole