Comisarul european pentru Justiţie,Vera Jourova, lucrează împreună cu organizaţiile pentru protecţia consumatorilor din UE pentru a obliga grupul german Volkswagen să acorde despăgubiri clienţilor săi din Europa, la fel cum a făcut şi în SUA, în urma scandalul manipulării emisiilor poluante, transmite Reuters. Luna trecută, constructorul auto german a promis că va aloca până la 15,3 miliarde de dolari pentru a-i despăgubi pe cei 475.000 deţinători de vehicule diesel marca VW din SUA.
În schimb, până în prezent, Volkswagen a respins solicitările privind acordarea de despăgubiri celor 8,5 milioane de deţinători de vehicule din Europa, unde diferenţele legislative faţă de SUA fac ca şansele unor despăgubiri să fie mai mici. În locul despăgubirilor, Volkswagen a implementat un o soluţie tehnică de remediere a autovehiculelor vizate de scandalul manipulării emisiilor poluante, grupul german apreciind că datorită acestei soluţii deţinătorii de autovehicule din UE nu vor fi afectaţi de diminuarea valorii automobilului. Pe de altă parte, majoritatea deţinătorilor de vehicule diesel marca VW din SUA, vor primi despăgubiri cuprinse între 5.000 şi 10.000 de dolari, în funcţie de valoarea vehiculelor înaintea scandalului Dieselgate.
În încercarea de a pune presiune pe Volkswagen, comisarul european pentru Justiţie,Vera Jourova a precizat luni într-un comunicat că "lucrăm împreună cu autorităţile pentru protecţia consumatorilor pentru a ne asigura că consumatorii din UE vor beneficia de un tratament corect".
Comisarul a trimis săptămâna trecută o scrisoare autorităţilor naţionale pentru protecţia consumatorilor din cele 28 de state membre în ideea de a strânge informaţii cu privire la dificultăţile cu care se confruntă şi de asemenea în încercarea de a-şi coordona eforturile, a precizat la rândul său purtătorul de cuvânt al Comisiei, Christian Wigand. Acesta a adăugat că opţiunile vor fi discutate în luna septembrie, când Comisia va organiza o reuniune cu organizaţiile pentru protecţia consumatorilor.
Cu toate acestea, în pofida solicitărilor făcute de Comisarul european pentru Justiţie,Vera Jourova şi de la alţi oficiali europeni care au cerut VW să nu facă discriminări între proprietarii de automobile din Europa şi cei din SUA, în cazul Uniunii Europene responsabilitatea pentru supravegherea, amendarea şi aplicarea legii aparţine în principal autorităţilor naţionale. Organizaţiile pentru protecţia consumatorilor şi avocaţii din Europa nu dispun de mecanismele legale precum acţiunile colective ( class-action lawsuit). O serie de organizaţii pentru protecţia consumatorilor din Belgia, Spania şi Italia au demarat acţiuni colective în numele consumatorilor afectaţi dar astfel de acţiuni nu sunt posibile în alte state UE.
Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
UE şi organizaţiile pentru protecţia consumatorilor vor să oblige Volkswagen să-şi despăgubească clienţii
26 iulie 2016

Din aceeaşi categorie:
Află cum poţi verifica online dacă o maşină are sau nu ITP
(6 februarie 2017)
492 vizualizări
Restituirea taxei auto: ANAF va returna banii inclusiv fără dovada plăţii, certificatul de înmatriculare sau cartea de identitate a vehiculului
(11 octombrie 2017)
1531 vizualizări
Grupul Peugeot-Citroen a prezentat datele reale de consum. Valori între 1.2 şi 2,7% mai mari
(12 iulie 2016)
426 vizualizări
Sistemul infotainment al noului Opel Insignia
(12 august 2013)
486 vizualizări
Modificări ale examenului pentru permisul auto
(29 iunie 2017)
205 vizualizări
Stelele EuroNCAP mai sunt şi azi valabile ?
(27 iunie 2013 - Mihai Heimann MATEI)
189 vizualizări
Ce se va întâmpla cu maşinile cu volan pe dreapta din România, după Brexit
(27 ianuarie 2020)
197 vizualizări
Porsche va lansa în viitorul apropiat versiuni hibride pentru toate modelele sale
(2 februarie 2016)
56 vizualizări
Hyundai a prins podiumul
(31 iulie 2013)
83 vizualizări
Dacia pregăteşte o maşină de 5000 de euro, care ar putea fi produsă în Rusia
(16 martie 2014)
199 vizualizări
Franţa va mări taxele pentru maşinile cu emisii mari de noxe
(18 septembrie 2013)
118 vizualizări
Numărul automobiliştilor din China a depăşit 300 de milioane, aproape cât populaţia SUA
(1 decembrie 2014)
107 vizualizări
Noul Ford Mondeo a fost prezentat în avanpremieră în România
(7 septembrie 2014)
145 vizualizări
Trabi revine. Noul TRABANT prezentat la Frankfurt
(21 octombrie 2017)
953 vizualizări
Toyota schimbă banda: Producătorul intră în cursa pentru electrice cu autonomie mare
(8 noiembrie 2016)
51 vizualizări
Cea mai sigură maşină din lume în 2018
(14 ianuarie 2018)
269 vizualizări
Noua Skoda Fabia: prima schiţă a noii generaţii
(19 iulie 2014)
96 vizualizări
.jpg?width=60&height=60&cropratio=1:1&image=/images/stories/fructe(1).jpg)
Fructele cu cele mai puține calorii. Drept urmare, consumul lor poate reduce

Să începem direct: dacă ai deschis articolul ăsta, probabil vrei să afli cum
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole