Câţi dintre şoferi nu au fost exasperaţi de cei care vin din spate, de cei care conduc foarte aproape de maşină, care exercită chiar o presiune pe cel din faţă?
Pe autostrăzile din Germania există reglementate ca atare şi semnalate corespunzător distanţele pe care trebuie să le aibă maşinile între ele în timpul mersului. La noi lucrurile stau cu totul altfel. Câţi dintre şoferi nu au fost exasperaţi de cei care vin din spate, de cei care conduc foarte aproape de maşina din faţă, care exercită chiar o presiune pe cel din faţă? Câţi nu au fost stresaţi cu farurile sau chiar cu claxoanele din spate? Ei bine, în România nu este reglementată distanţa dintre două vehicule aflate în rulare, spune Nicolae Istrat, fost angajat al Poliţiei Rutiere, actualmente examinator auto.
„În alte ţări nu ai voie să te apropii de maşinile din faţă. În special în condiţiile de ploaie, umiditate, polei, ninsoare. Noi nu avem astfel de reglementări. La ei este reglementat distanţa dintre autovehicule. În cadrul pregătirii viitorilor şoferi există un capitol care vorbeşte despre conduita preventivă. Conducere defensivă. Cum să conduci pentru a preveni accidentele de circulaţie. Distanţa dintre autovehicule este unul dintre elementele care sunt puse în discuţie, alături de viteza de deplasare. Dacă am viteză mare trebuie să păstrez distanţă mare faţă de cel din faţa mea. Cu cât circul mai încet, cu atât mă pot apropia mai mult de el”, a declarat Nicolae Istrat.
Fostul poliţist rutier susţine că şoferii trebuie să aibe în vedere că la viteză mare, dacă maşina din faţă se opreşte din diverse motive (poate apărea o urgenţă) cel din spate trebuie să aibă suficient spaţiu de frânare ca să poată opri fără să provoace un accident.
„Cu cât viteza e mai mare, cu atât e mai mare spaţiul de frânare. La nou nu este reglementată distanţa ca dimensiune în metri. Sunt mai mulţi factori aici: viteza de deplasare, condiţiile atmosferice, drum alunecos, dacă circulăm ziua sau noaptea, într-o zonă cu relief de câmpie, drum drept, deal, munte, serpetine... Atât viteza, cât şi distanţa trebuie corelate cu aceşti factori. Oboseala la volan este un alt factor care trebuie corelat, la fel şi experienţa. Dacă suntem obosiţi, conducem de multe ore, trebuie să păstrăm o distanţă mai mare, pentru că atenţia, viteza de reacţie, percepţia scad. Trebuie să ai timp şi spaţiu la dispoziţie pentru a reacţiona. E valabil orunde în trafic. În oras, pe drum naţional sau pe autostradă”, a explicat Nicolae Istrat.
Cu cât viteza e mai mică, cu atât poţi să circuli mai aproape de cel din faţă. Un exemplu este când se circulă „bară la bară”. „Sentimentul e neplăcut când ai pe unul în spate, care pune presiune pe tine, vine în bara ta. Simţi presiunea şi pericolul. Eu prefer să-l am în faţă decât în spate. Reduc viteza şi-l las să mă depăşească, să-l am în faţa mea. Unii preferă să circule în afara localităţilor, în plasa altuia. Pentru că e mai uşor pentru cel din spate, mai ales dacă e obosit. Seara, cel din faţă îţi lumineaza drumul. Unii şoferi îşi găseasc pe unul care circulă cu viteza care le convine convine şi merg în plasa lui. E odihnitor, e mai uşor pentru cel din spate. Dar există riscuri. Cel care se pune în plasă are nişte motive, e obosit, se relaxează, imită ca maimuţa ce face cel din faţa lui. Nu se mai concentrează ca cel din faţa lui, care are tot câmpul vizual în faţă, trebuie să ia toate măsurile de siguranţă.
Cel din spate, atunci când s-au aprins stopurile din faţa lui, frânzează şi el. Când cel din faţă accelezeată, asta face şi cel din spate. Poate că toţi am făcut treaba asta, dar nu e bine”, a concluzionat Nicolae Istrat.
SURSA: Adevarul
Care e distanţa regulamentară între două maşini aflate în trafic
4 iunie 2018





Din aceeaşi categorie:
Cu Dacia 1300 pe Route 66. Un braşovean vrea să străbată America de la un capăt la altul
(17 august 2016)
528 vizualizări
Bentely a lansat modelul Continental GT
(1 septembrie 2017)
515 vizualizări
Lista celor mai intâlnite escrocherii auto: Iată cum vă păcălesc cel mai des mecanicii
(29 decembrie 2017)
921 vizualizări
Află cum poţi verifica online dacă o maşină are sau nu ITP
(6 februarie 2017)
492 vizualizări
Dacia a lansat Prestige, nouă versiune de top Logan
(23 octombrie 2015)
460 vizualizări
Un cyborg de la BMW
(22 iulie 2013)
52 vizualizări
Ce acte sunt necesare pentru schimbarea permisului în 2018
(31 ianuarie 2018)
3658 vizualizări
Renault cheamă în service 15.000 de maşini
(19 ianuarie 2016)
75 vizualizări
Lincoln Continental, limuzina care vrea să le ia faţa maşinilor germane în SUA şi China
(13 ianuarie 2016)
1060 vizualizări
Julia, maşina de lemn adusă de români la Frankfurt 2015
(19 septembrie 2015)
197 vizualizări
Mărci auto rare înmatriculate de români în 2015: 14 Ferrari, 5 Lamborghini
(23 decembrie 2015)
212 vizualizări
Taxa pe trei luni în Londra bate preţul multor maşini diesel SH
(24 octombrie 2017)
939 vizualizări
Ford va rechema la service 2.618 modele Focus Electric
(2 noiembrie 2013)
105 vizualizări
Daimler a demarat construcţia noii uzine de la Sebeş
(7 aprilie 2014)
72 vizualizări
Viitoul Kia GT va rivaliza cu Audi A7
(12 octombrie 2014)
248 vizualizări
Aston Martin şi-a chemat în service majoritatea maşinilor din cauza unei piese făcute în China
(8 februarie 2014)
71 vizualizări
Motorul Ford 1.0 EcoBoost produs la Craiova, desemnat Motorul Internaţional al Anului
(22 iunie 2017)
103 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole