Câţi dintre şoferi nu au fost exasperaţi de cei care vin din spate, de cei care conduc foarte aproape de maşină, care exercită chiar o presiune pe cel din faţă?
Pe autostrăzile din Germania există reglementate ca atare şi semnalate corespunzător distanţele pe care trebuie să le aibă maşinile între ele în timpul mersului. La noi lucrurile stau cu totul altfel. Câţi dintre şoferi nu au fost exasperaţi de cei care vin din spate, de cei care conduc foarte aproape de maşina din faţă, care exercită chiar o presiune pe cel din faţă? Câţi nu au fost stresaţi cu farurile sau chiar cu claxoanele din spate? Ei bine, în România nu este reglementată distanţa dintre două vehicule aflate în rulare, spune Nicolae Istrat, fost angajat al Poliţiei Rutiere, actualmente examinator auto.
„În alte ţări nu ai voie să te apropii de maşinile din faţă. În special în condiţiile de ploaie, umiditate, polei, ninsoare. Noi nu avem astfel de reglementări. La ei este reglementat distanţa dintre autovehicule. În cadrul pregătirii viitorilor şoferi există un capitol care vorbeşte despre conduita preventivă. Conducere defensivă. Cum să conduci pentru a preveni accidentele de circulaţie. Distanţa dintre autovehicule este unul dintre elementele care sunt puse în discuţie, alături de viteza de deplasare. Dacă am viteză mare trebuie să păstrez distanţă mare faţă de cel din faţa mea. Cu cât circul mai încet, cu atât mă pot apropia mai mult de el”, a declarat Nicolae Istrat.
Fostul poliţist rutier susţine că şoferii trebuie să aibe în vedere că la viteză mare, dacă maşina din faţă se opreşte din diverse motive (poate apărea o urgenţă) cel din spate trebuie să aibă suficient spaţiu de frânare ca să poată opri fără să provoace un accident.
„Cu cât viteza e mai mare, cu atât e mai mare spaţiul de frânare. La nou nu este reglementată distanţa ca dimensiune în metri. Sunt mai mulţi factori aici: viteza de deplasare, condiţiile atmosferice, drum alunecos, dacă circulăm ziua sau noaptea, într-o zonă cu relief de câmpie, drum drept, deal, munte, serpetine... Atât viteza, cât şi distanţa trebuie corelate cu aceşti factori. Oboseala la volan este un alt factor care trebuie corelat, la fel şi experienţa. Dacă suntem obosiţi, conducem de multe ore, trebuie să păstrăm o distanţă mai mare, pentru că atenţia, viteza de reacţie, percepţia scad. Trebuie să ai timp şi spaţiu la dispoziţie pentru a reacţiona. E valabil orunde în trafic. În oras, pe drum naţional sau pe autostradă”, a explicat Nicolae Istrat.
Cu cât viteza e mai mică, cu atât poţi să circuli mai aproape de cel din faţă. Un exemplu este când se circulă „bară la bară”. „Sentimentul e neplăcut când ai pe unul în spate, care pune presiune pe tine, vine în bara ta. Simţi presiunea şi pericolul. Eu prefer să-l am în faţă decât în spate. Reduc viteza şi-l las să mă depăşească, să-l am în faţa mea. Unii preferă să circule în afara localităţilor, în plasa altuia. Pentru că e mai uşor pentru cel din spate, mai ales dacă e obosit. Seara, cel din faţă îţi lumineaza drumul. Unii şoferi îşi găseasc pe unul care circulă cu viteza care le convine convine şi merg în plasa lui. E odihnitor, e mai uşor pentru cel din spate. Dar există riscuri. Cel care se pune în plasă are nişte motive, e obosit, se relaxează, imită ca maimuţa ce face cel din faţa lui. Nu se mai concentrează ca cel din faţa lui, care are tot câmpul vizual în faţă, trebuie să ia toate măsurile de siguranţă.
Cel din spate, atunci când s-au aprins stopurile din faţa lui, frânzează şi el. Când cel din faţă accelezeată, asta face şi cel din spate. Poate că toţi am făcut treaba asta, dar nu e bine”, a concluzionat Nicolae Istrat.
SURSA: Adevarul
Care e distanţa regulamentară între două maşini aflate în trafic
4 iunie 2018
(4651 vizualizări)
Din aceeaşi categorie:
Modificări privind înmatricularea vehiculelor utilizate pe drumurile publice
(19 august 2017)
442 vizualizări
Când îţi poţi lua amendă din cauza cauciucurilor, de fapt. 4 semne care îl alertează pe poliţist să te taxeze
(9 mai 2021)
394 vizualizări
Facelift şi motorizări noi pentru Logan şi Sandero
(8 iunie 2016)
77 vizualizări
Jaguar lansează primul SUV
(11 ianuarie 2015)
295 vizualizări
Trucuri pentru reducerea consumului
(17 noiembrie 2015)
272 vizualizări
Când va putea fi cumpărată prima maşină zburătoare
(15 martie 2017)
458 vizualizări
Autobuzul cu uşi de termopan de la Sofia!
(29 octombrie 2017)
747 vizualizări
Renault Espace va folosi platforma lui Nissan Qashqai, în 2015
(4 iulie 2014)
165 vizualizări
Primul SUV Seat. Preţuri pentru România
(19 octombrie 2016)
206 vizualizări
Atenţie la poliţele RCA emise electronic: Poliţia le vrea pe suport de hârtie, în original
(5 iulie 2020)
297 vizualizări
Dacia a înregistrat vânzări record în 2016 pe piaţa din Franţa
(3 ianuarie 2017)
286 vizualizări
Până în 2035 în Europa se vor vinde numai maşini electrice
(14 iulie 2017)
127 vizualizări
Lista ţărilor care vor să interzică maşinile pe benzină şi diesel, în următorii ani
(28 decembrie 2020)
391 vizualizări
VIDEO: Prima anvelopă cu crampoane retractabile
(23 februarie 2014)
118 vizualizări
Audi loveşte BMW cu laserul
(13 mai 2014)
162 vizualizări
Cele mai căutate maşini pe Google. Ce mărci preferă românii. Surpriza vine din Moldova şi din Albania!
(15 decembrie 2015)
751 vizualizări
Cea mai furată maşină din România
(8 ianuarie 2014)
142 vizualizări
Top 5 alimente care te slăbesc fără înfometare
Industria alimentelară de slăbit este plină de mituri. Oamenii sunt deseori sfătuiți
Industria alimentelară de slăbit este plină de mituri. Oamenii sunt deseori sfătuiți
Strategii pentru a câștiga în cazinourile online
Înainte de a te aventura în lumea cazinourilor online, este crucial să ai o
Înainte de a te aventura în lumea cazinourilor online, este crucial să ai o
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!
A luat foc internetul, au navalit deontologii, au explodat opiniile. Cazul Gheboasa, la mare concurenta cu fata ucisa in Mangalia care avea initial 12 ani si fusese violata, iar apoi 18 si ucisa de colega de camera In fapt, un produs al gradului de cultura aferent unor concetateni, domnul cu pricina a fost lasat sa evolueze intr-o siluire a...
Conflictele dintre Roberta Anastase şi Andrei Volosevici sunt vechi. Certurile dintre ei durează mult şi foarte greu vreun cunoscut reuşeşte să îi facă să comunice din nou. Rezultatul alegerilor interne de la PNL Ploieşti este încă o dovadă a faptului că liberalii au dorit să îi dea o lecţie lui Volosevici, arâtându-i voalat că nu este pe...
Prin 1951 Brâncusi a dorit să lase mostenire României 200 de lucrări si atelierul său parizian. Statul român a respins oferta. A fost o sedinţă si s-a decis că Brâncusi nu poate fi considerat un creator în sculptură pentru că "speculează prin mijloace bizare gusturile morbide ale societăţii burgheze". Cei care au hotărât asta au fost...
„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024
EURO = 4.9705 RON
USD = 4.6276 RON
GBP = 5.8148 RON
Top articole
-
Lista de alimente în caz de război. Ce provizii trebuie să ai în cămară
Publicat la data de 11 aprilie 2024
-
Ce este acidul uric şi care sunt cauzele creşterii nivelului acestuia?
Publicat la data de 9 aprilie 2024
-
De ce ar trebui să faci periodic teste de vedere şi să consulţi un specialist în optometrie?
Publicat la data de 18 aprilie 2024
-
Tendinţe tehnice în industria cazinourilor: la ce să vă aşteptaţi în următorul deceniu
Publicat la data de 17 aprilie 2024