Câţi dintre şoferi nu au fost exasperaţi de cei care vin din spate, de cei care conduc foarte aproape de maşină, care exercită chiar o presiune pe cel din faţă?
Pe autostrăzile din Germania există reglementate ca atare şi semnalate corespunzător distanţele pe care trebuie să le aibă maşinile între ele în timpul mersului. La noi lucrurile stau cu totul altfel. Câţi dintre şoferi nu au fost exasperaţi de cei care vin din spate, de cei care conduc foarte aproape de maşina din faţă, care exercită chiar o presiune pe cel din faţă? Câţi nu au fost stresaţi cu farurile sau chiar cu claxoanele din spate? Ei bine, în România nu este reglementată distanţa dintre două vehicule aflate în rulare, spune Nicolae Istrat, fost angajat al Poliţiei Rutiere, actualmente examinator auto.
„În alte ţări nu ai voie să te apropii de maşinile din faţă. În special în condiţiile de ploaie, umiditate, polei, ninsoare. Noi nu avem astfel de reglementări. La ei este reglementat distanţa dintre autovehicule. În cadrul pregătirii viitorilor şoferi există un capitol care vorbeşte despre conduita preventivă. Conducere defensivă. Cum să conduci pentru a preveni accidentele de circulaţie. Distanţa dintre autovehicule este unul dintre elementele care sunt puse în discuţie, alături de viteza de deplasare. Dacă am viteză mare trebuie să păstrez distanţă mare faţă de cel din faţa mea. Cu cât circul mai încet, cu atât mă pot apropia mai mult de el”, a declarat Nicolae Istrat.
Fostul poliţist rutier susţine că şoferii trebuie să aibe în vedere că la viteză mare, dacă maşina din faţă se opreşte din diverse motive (poate apărea o urgenţă) cel din spate trebuie să aibă suficient spaţiu de frânare ca să poată opri fără să provoace un accident.
„Cu cât viteza e mai mare, cu atât e mai mare spaţiul de frânare. La nou nu este reglementată distanţa ca dimensiune în metri. Sunt mai mulţi factori aici: viteza de deplasare, condiţiile atmosferice, drum alunecos, dacă circulăm ziua sau noaptea, într-o zonă cu relief de câmpie, drum drept, deal, munte, serpetine... Atât viteza, cât şi distanţa trebuie corelate cu aceşti factori. Oboseala la volan este un alt factor care trebuie corelat, la fel şi experienţa. Dacă suntem obosiţi, conducem de multe ore, trebuie să păstrăm o distanţă mai mare, pentru că atenţia, viteza de reacţie, percepţia scad. Trebuie să ai timp şi spaţiu la dispoziţie pentru a reacţiona. E valabil orunde în trafic. În oras, pe drum naţional sau pe autostradă”, a explicat Nicolae Istrat.
Cu cât viteza e mai mică, cu atât poţi să circuli mai aproape de cel din faţă. Un exemplu este când se circulă „bară la bară”. „Sentimentul e neplăcut când ai pe unul în spate, care pune presiune pe tine, vine în bara ta. Simţi presiunea şi pericolul. Eu prefer să-l am în faţă decât în spate. Reduc viteza şi-l las să mă depăşească, să-l am în faţa mea. Unii preferă să circule în afara localităţilor, în plasa altuia. Pentru că e mai uşor pentru cel din spate, mai ales dacă e obosit. Seara, cel din faţă îţi lumineaza drumul. Unii şoferi îşi găseasc pe unul care circulă cu viteza care le convine convine şi merg în plasa lui. E odihnitor, e mai uşor pentru cel din spate. Dar există riscuri. Cel care se pune în plasă are nişte motive, e obosit, se relaxează, imită ca maimuţa ce face cel din faţa lui. Nu se mai concentrează ca cel din faţa lui, care are tot câmpul vizual în faţă, trebuie să ia toate măsurile de siguranţă.
Cel din spate, atunci când s-au aprins stopurile din faţa lui, frânzează şi el. Când cel din faţă accelezeată, asta face şi cel din spate. Poate că toţi am făcut treaba asta, dar nu e bine”, a concluzionat Nicolae Istrat.
SURSA: Adevarul
Care e distanţa regulamentară între două maşini aflate în trafic
4 iunie 2018
(4848 vizualizări)
Din aceeaşi categorie:
Program prelungit la RAR în toată ţara, până pe 29 august
(20 august 2018)
44 vizualizări
Primele imagini cu Mercedes-Benz CLS facelift
(18 iunie 2014)
302 vizualizări
SIAB 2018, sărăcie de expozanţi, invazie de maşini electrice şi hibrid
(28 martie 2018)
1066 vizualizări
General Motors va rechema la service 1,4 milioane de vehicule, pentru a treia oară în ultimii sapte ani
(28 octombrie 2015)
586 vizualizări
Maşinile autonome, tot mai aproape să invadeze şoselele
(19 ianuarie 2018)
73 vizualizări
Tesla are o rivală: Electrica de lux cu autonomie de 640 de kilometri
(16 decembrie 2016)
129 vizualizări
Volkswagen suspendă temporar producţia supermaşinilor Bugatti
(16 februarie 2014)
105 vizualizări
Renault confirmă primul model Dacia electric. Când va fi lansat
(19 februarie 2020)
67 vizualizări
Ţara care vrea să scape de toate maşinile diesel
(24 aprilie 2017)
716 vizualizări
Transportatorii propun îngheţarea tarifelor RCA
(22 februarie 2016)
46 vizualizări
Cinci lucruri inedite despre maşina lui Nicolae Titulescu
(22 ianuarie 2017)
492 vizualizări
Topul celor mai căutate mărci auto second-hand în România, în 2019
(22 ianuarie 2020)
221 vizualizări
Audi Q3 va primi un facelift în 2015
(9 august 2014)
156 vizualizări
Varianta Toyota pentru transportul public: Gărgăriţe electrice de închiriat pe termen scurt
(21 noiembrie 2014)
66 vizualizări
Vânzările Mazda în România au crescut cu 33 la sută
(7 ianuarie 2015)
109 vizualizări
Noul Land Rover Discovery redefineşte SUV-ul
(7 septembrie 2016)
158 vizualizări
Bugatti Chiron, noul nume al supercarului care va înlocui Veyron
(11 noiembrie 2014)
98 vizualizări
Cea mai veche branza din lume, descoperita langa mumii
Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E
De unde vin fructele? File din istoria păcănelelor
Dacă ai jucat vreodată un slot și te-ai întrebat „Ce caută lămâia asta aici?”, nu
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!
A luat foc internetul, au navalit deontologii, au explodat opiniile. Cazul Gheboasa, la mare concurenta cu fata ucisa in Mangalia care avea initial 12 ani si fusese violata, iar apoi 18 si ucisa de colega de camera In fapt, un produs al gradului de cultura aferent unor concetateni, domnul cu pricina a fost lasat sa evolueze intr-o siluire a...
Conflictele dintre Roberta Anastase şi Andrei Volosevici sunt vechi. Certurile dintre ei durează mult şi foarte greu vreun cunoscut reuşeşte să îi facă să comunice din nou. Rezultatul alegerilor interne de la PNL Ploieşti este încă o dovadă a faptului că liberalii au dorit să îi dea o lecţie lui Volosevici, arâtându-i voalat că nu este pe...
Prin 1951 Brâncusi a dorit să lase mostenire României 200 de lucrări si atelierul său parizian. Statul român a respins oferta. A fost o sedinţă si s-a decis că Brâncusi nu poate fi considerat un creator în sculptură pentru că "speculează prin mijloace bizare gusturile morbide ale societăţii burgheze". Cei care au hotărât asta au fost...
„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole


























