Săptămâna trecută, în faţa Facultăţii de Mecanică din cadrul Universităţii Tehnice „Gheorghe Asachi” Iaşi a fost parcat un Aro. Este vorba despre opera unui grup de studenţi din Iaşi, care s-a gândit să renască celebra maşină de teren Aro, automobilul 4X4 românesc. iARO Camarad Army este o maşină 4X4 modernă, care are în dotare toate standardele actuale ale automobilelor, cu un design inspirat după primele Aro produse la Câmpulung.
„Am găsit un ARO cu şasiu lung, a fost varianta de 5 locuri cu ladă în spate pe care l-am dezechipat. Am început să modelăm restul caroseriei. Am trecut la piese gata făcute pe care le-am modificat. A trebuit să improvizăm”, a declarat profesorul universitar Adrian Sachelarie, pentru reporterii Digi24.
La acest proiect au lucrat opt studenţi şi au prezentat maşina la examenul de licenţă. În total, proiectul a costat 30.000 de euro, iar tinerii şi-au cheltuit inclusiv banii de bursă pentru a vedea maşina finalizată. Potrivit unor estimări făcute de studenţi, această maşină, realizată în serie, ar costa între 15.000 şi 20.000 de euro.
Aro România a scos prima maşină 4X4 pe poarta uzeinei de la Câmpulung-Muscel în 1957. Au fabricat peste 380.000 de vehicule, iar două treimi au fost exportate în peste 110 ţări. Aro a ieşit din fabricaţie în 2003.
În toamna anului respectiv, Statul român a vândut pe 180.000 de dolari aproape 70% din companie unei firme deţinute de un american de origine cubaneză.
Potrivit contractului de privatizare, acesta ar fi trebuit să investească 2 milioane de dolari, însă nu a avut loc nicio investiţie.
În mai 2007, omul de afaceri Nicolae Raţiu, fiul celebrului ţărănist Ion Raţiu, a reuşit să preia o parte din activele companiei şi a derulat investiţii pentru reabilitarea platformei şi reconversia unor hale.