Opel Astra K, generaţia lui 2015, a fost dezvăluit în primele poze şi detalii oficiale, unele care ne arată o maşină compactă foarte proaspătă şi avansată din punct de vedere tehnologic. Departe de a fi o evoluţie, vorbim de o revoluţie în clasa C, iar fanii Opel au de ce să se bucure.
Noul Opel Astra K vine ca o surpriză plăcută pentru fani şi aduce o serie de noutăţi importante pentru marca germană în clasa compactă: e o maşină cu 200 de kilograme mai uşoară decât fosta generaţie, este mai spaţios şi mai confortabil la interior deşi a scăzut un pic în dimensiunile exterioare, are motoare Opel de nouă generaţie, pune accentul pe conectivitate cu sistemul Opel OnStar şi pe infotainment cu noul IntelliLink R 4.0 compatibil cu Apple Auto şi Android CarPlay, dar oferă şi sisteme de siguranţă avansate, precum şi cele mai bune scaune din segment, atunci când e vorba de ergonomie şi funcţii de masaj.
Dacă partea frontală nu rezervă mari surprize, pentru că ne aşteptam deja să arate aşa, suntem foarte plăcut impresionaţi de modul în care arată spatele maşinii, precum şi părţile laterale - designerii Opel s-au jucat cu formele şi a ieşit o maşină foarte dinamică, una care compensează prin sportivitate ceea ce-i lipseşte prin originalitate. E o maşină suplă, una care din spate arată aproape premium.
Ce aduce nou Opel Astra K
În primul rând, e mai uşor cu 120-200 de kilograme faţă de predecesorul său, în funcţie de nivelul de echipare. Cei de la Opel ne spun că arhitectura complet nouă a vehicului joacă un rol major în reducerea greutăţii. Fiecare componentă are un design compact şi integrează materiale uşoare. Doar greutatea caroseriei a fost redusă cu 20 la sută, de la 357 la 280 kilograme. Măsuri suplimentare, legate de şasiu, au dus la încă 50 de kilograme reduse.
Apoi, gama de motorizări este compusă doar din propulsoare de ultimă generaţie Opel. Puterile, ne spun germanii, variază de la 95 CP la 200 CP, cu multe declinări ale cilindreei de 1.6 litri. Motorul 1.6 CDTI, cu o gamă largă de puteri ce încep de la 95 CP, acoperă oferta diesel, în timp ce 1.0 ECOTEC Turbo 3 cilindri cu injecţie directă (105 CP) este motorul pe benzină de la nivelul de bază.
Cel mai interesant motor este noul 1.4 ECOTEC Turbo cu injecţie directă, o unitate cu patru cilindri din aceeaşi familie ca şi motorul mai mic, cu trei cilindri. Motorul complet din aluminiu debutează cu 145 CP. Acesta livrează un cuplu maxim de 250 Nm pe o plajă largă, de la 1.800 şi 4.000 rpm, fapt care-l va face preferatul celor care vor sportivitate la volan.
În privinţa dimensiunilor exterioare, noul Opel Astra K este mai mic. Cu o lungime totală de 4,37 metri este cu aproape cinci centimetri mai scurt decât predecesorul său. Cu o înălţime de 1,46 metri este, de asemenea, cu 2,6 centimetri mai mic. Germanii ne spun că dimensiunile au un impact asupra aerodinamicii şi eficienţei, noul Astra având un coeficient aerodinamic de sub 0.30.
Totuşi, deşi ampatamentul a fost redus cu doi centimetri, valoarea spaţiului interior a crescut, în special datorită noilor scaune ultramoderne, care adaugă un spaţiu de 35 de milimetri pentru picioare. A crescut şi distanţa dintre scaunele din faţă şi spate, fapt care contribuie la senzaţia de spaţiu, iar insonorizarea a fost tratată cu o atenţie specială - vom testa aceste lucruri cât de curând.
În fine, bordul a fost simplificat, iar pe el tronează acum un ecran tactil color pus un pic cam jos pe bord faţă de obişnuitele „tablete” care ies din bord la ultimele generaţii de maşini, dar fără a te forţa să iei prea mult ochii de la drum.
Astra K este primul nou model Opel care va fi disponibil cu asistentul personal de conectivitate şi servicii Opel OnStar, încă de la lansare. Opel OnStar va fi introdus în Europa începând cu august 2015, iniţial pe un număr de 13 pieţe.
Debutează pe acest Astra şi noua generaţie a sistemului infotainment IntelliLink. Acesta este compatibil cu Android Auto şi Apple CarPlay şi va facilita aducerea universului smartphone în maşină - o premieră în segmentulul din care face parte Astra. Fiecare sistem construieşte pe caracteristicile pe care utilizatorii de smartphone-uri le folosesc cel mai mult. Android Auto este construit în jurul Google Maps, Google Now şi abilitatea de a vorbi cu Google, precum şi pe ecosistemul de aplicaţii care include WhatsApp, Skype, Google Play Music, Spotify.
Apple CarPlay preia caracteristicile iPhone pe care şoferii şi-ar dori să le acceseze în timp ce conduc şi le transferă pe ecranul din vehicul într-o manieră inteligentă, simplă. Aceasta permite şoferilor să efecteze apeluri, să trimită şi să primească mesaje şi să asculte muzică, totul direct prin touchscreen sau prin voce, via Siri. Apple CarPlay permite aplicaţii ce includ telefon, mesaje, hărţi, muzică şi aplicaţii compatibile ale unor terţe părţi. O listă completă a acestor aplicaţii poate fi găsită la Apple.com/ios/carplay. Funcţiile pot fi controlate prin intermediul ecranului tactil de până la opt inci situat la înălţime pe consola centrală, prin telecomandă de pe volan (controlul volumului) sau prin comandă vocală.
La exterior avem şi faruri cu matrice de lumini complet LED de generaţie următoare, care permit condusul cu faza lungă fără orbire şi vor fi disponibile în clasa compactă pentru prima dată pe Astra.
Format din 16 segmente de LED-uri - opt pe fiecare parte a vehiculului - noul sistem de matrice cu LED-uri adaptează în mod automat şi constant lungimea şi distribuţia fasciculului luminos la orice situaţie de trafic. În acest proces, sistemul funcţionează împreună cu camera frontală Opel Eye. Imediat ce vehiculul iese din mediul urban, fază lungă este activată automat şi rămâne aşa. La viteze de 80 km/h, şoferii detectează obiectele de la marginea drumului cu 30 la 40 de metri mai devreme decât cu iluminarea convenţională cu halogen sau xenon în faza scurtă. Acest lucru le acordă în jur de 1,5 secunde în plus pentru a reacţiona. Nici orbirea celorlalţi participanţi la trafic nu este o problemă, ne spun nemţii în comunicatul lor de presă. Când camera detectează surse de lumină de la traficul din sens opus sau din spate, LED-urile individuale din zona în cauză sunt dezactivate, tăind pur şi simplu lumina din jurul respectivelor vehicule. Restul drumului şi împrejurimile sale rămân puternic iluminate. Cu acest grad de precizie şi de adaptare, sistemul ridică tehnologia de iluminare la nivelul următor.
Scaunele ergonomice testate şi certificate AGR (Campania pentru un spate sănătos) sunt, de asemenea, remarcabile - dacă vor fi la fel de bune ca acelea de pe Insignia, vi le recomandăm. Ele continuă tradiţia Opel în excelentele scaune ergonomice, iar acum vin cu caracteristici suplimentare de confort. Noul Opel Astra va oferi scaun pentru şofer reglabil pe 18 direcţii. Acesta are funcţie de masaj, ventilaţie şi posibilitatea de a ajusta lăţimea. Şi pasagerii din spate au motive să se aştepte la mai mult confort decât înainte: cele două scaune spate exterioare au posibilitate de încălzire disponibilă opţional.