Un nou concept bizar de promovare a fost dezvoltat de conducerea Teatrului Toma Caragiu şi o firmă din Timişoara.

Reprezentanţii unei firme de marketing - Inter Gate Europe SRL - străbat Ploieştiul şi oferă agenţilor economici din oraş broşuri de prezentare care conţin 10 cupoane cu reduceri la pretul biletelor pentru spectacolele teatrului ploieştean. Cele 10 vouchere pot fi achiziţionate la preţul de 99 de lei, pret care se achita acestei firme.

Accesul la piesele teatrului Toma Caragiu, este însă valabil numai dacă clientul va cumpăra şi un bilet de preţ întreg la fiecare voucher cumpărat. Astfel, dacă acesta se va duce cu încă o persoană la zece piese (de exemplu, 20 de lei un bilet la Dramă) va achita 299 de lei în loc de 400 de lei. Numai că, din preţul încasat, numai 200 de lei merg către Teatrul Toma Caragiu, diferenţa ajungând în buzunarele firmei intermediare.

Conducerea Teatrului Toma Caragiu spune că această colaborare nu implică nici un cost din partea instituţiei, şi că poate aduce mai mult public la piesele jucate pe scena ploieşteană. Primăria Ploieşti şi Consiliul Local nu au fost informate de încheierea acestui parteneriat.

„Această firmă nu am inventat-o noi şi nu noi am fost primii care am lucrat cu ei. Firma lucrează de mulţi ani şi la Oradea, Arad şi Timişoara. În acest mod oferim posibilitatea unor companii de a-şi recompensa angajaţii cumpărând aceste vouchere şi oferindu-le angajaţilor. Atunci când îşi iau un bilet la teatru să primească unul gratuit. Nu toate contractele teatrului ajung la primărie, este doar un contract de colaborare cu cineva. E ca şi cum am avea contract cu difuzorii de bilete, doar că nu sunt mai mulţi. În mod practic, noi vindem biletee la preţuri de grup. Facem acest lucru cu titlu de încercare, până în septembrie. O să vedem dacă această colaborare funcţionează în funcţie de numărul celor care vin la teatru“, ne-a declarat Raluca Zamfirescu, directorul Teatrului „Toma Caragiu“ Ploieşti.

Dorind să aflăm dacă finanţatorul teatrului, Primăria Ploieşti, cunoaşte aceasta „colaborare”, ne-am adresat viceprimarului Iulian Teodorescu: „Este un contract de parteneriat cu o firmă din Timişoara care realizează o broşură informativă cu spectacolele Teatrului Toma Caragiu şi care este distribuită contra-cost la firmele mari. Broşura cuprinde şi 10 cupoane care sunt valabile în sistem unul plus unul, la spectacolele teatrului. Contractul are valabilitate  în perioada 1 martie – 31 decembrie. Încheierea contractului a fost luată prin decizia Consiliului de Administraţie al Teatrului şi nu era necesară informarea primăriei ori a Consiliului Local. Parteneriatul aduce beneficii de imagine şi duce la lărgirea ariei de vânzare a biletelor“, a declarat acesta.

Promovare, în pierdere, pe banii municipalităţii

Dacă facem însă un calcul simplu, admiţând că la un spectacol la Dramă, unde un bilet costă 20 de lei, se umple sala de 250 de locuri numai din aceste oferte, instituţia va încasa doar 2.500 de lei, adică jumătate din locurile ocupate din sală. În acelaşi timp, din activitatea de „distribuire“ a voucherelor, firma care se ocupă cu „identificarea clienţilor“ incaseaza 99 de lei la fiecare 10 bilete, iar primăria pierde 2.500 de lei.

Evident, orice promovare a spectacolelor şi a acţiunilor de a readuce publicul la teatrul ploieştean este de lăudat, însă acţiunea prezentată mai sus arată, undeva, o pierdere financiară care nu poate fi justificată şi care, într-un oraş ca Ploieştiul, cu aproape 200.000 de locuitori posibili clienţi ai unui teatru cu o sală de 250 de locuri, pare fără sens.

Suntem curioşi ce părere vor avea consilierii municipali când va apărea pe ordinea de zi a unei şedinţe de Consiliu Local, un proiect de suplimentare al bugetului instituţiei amintite, pentru că inevitabil asta se va întâmpla. Şi cum vor justifica administratorii teatrului pierderile înregistrate.