Consilierii locali au trebuit să aleagă modelul unui nou pod ce va fi construit peste calea ferată, în locul actualului „Pod de Lemn“, vechi de 87 de ani.
Proiectul viza aprobarea documentaţiei tehnico-economice pentru creearea pasajului suprateran între strada Depoului şi strada Marin Mehedinţeanu. După ce vestitul pod de lemn din sudul Ploieştiului a fost închis circulaţiei în noiembrie 2011, din cauza stării avansate de degradare, s-a impus necesitatea înlocuirii acestuia. Acesta a fost construit în 1930 şi are o lungime de 90 de metri şi o lăţime carosabilă de 4,5 metri, total insuficient circulaţiei normale. Autoturismele nu încăpeau în acelaşi timp din sensuri diferite.
Prima variantă prevede realizarea unui pasaj metalic cu suprastructură compusă din grinzi cu zăbrele cale jos care ar costa 28,2 milioane lei şi care ar putea fi construit într-un an.
A doua variantă consta în realizarea pe durata a 15 luni a unui pasaj cu suptastructură tip ARC, care ar putea costa 31,4 milioane de lei. În ambele cazuri este prevăzută o deschidere apasajului de 70 de metri. Lăţimea carosabilă este prevăzută la două benzi de circulaţie.
Ambele variante presupun realizarea lucrărilor cu închiderea circulaţiei feroviare consecutiv pe liniile afectate, pe durata montării subansamblelor suprastructurii şi devierea temporară a acesteia.
Aproape toţi consilierii au fost de părere că ambele variante sunt inestetice şi chiar „hidoase“, însă aproape toţi au ales varianta 1, mai ieftină. Proiectul a trecut cu 19 voturi şi trei abţineri.
Click pe imagine pentru vizualizarea schiţelor de proiect.