Liderii Sindicatul Liber al Transportatorilor Profesionişti din Ploieşti au trimis o adresă Prefecturii Prahova, Primăriei, Consiliului Local Ploieşti, dar şi Consiliului de Administraţie de la TCE prin care explică situaţia reală a troleibuzelor , precum şi care sunt impedimentele pentru relocarea depoului Podul Înalt la garajul de pe Găgeni.
Sindicaliştii susţin că doresc doar “informarea clară şi corectă a celor responsabili de soarta S.C TCE S.A”.
Conform datelor tehnice furnizate de SLTPP, Neoplanul este un “troleibuz articulat echipat cu două sisteme de propulsie, unul electric direct alimentat de la reţeaua fir contact 650V CC şi celălalt compus din două generatoare electrice de câte 150KV bucata, antrenate de către un motor termic diesel cuplat axial cu o putere de 385 kw, acestea fiind concepute să funcţioneze (conform prescripţiilor din cartea tehnică a producătorului), pe distanţe scurte, în cazul avariilor la reţea sau în cazul devierilor de traseu neprevăzute, pentru două minute la sarcină maximă (încărcat cu călători) sau 30 de minute fără sarcină.”
Deci acest tip de vehicul poate funcţiona diesel doar în caz de urgenţă şi în niciun caz zilnic, aşa cum intenţionează şefii TCE Ploieşti.
De asemenea , “reparaţiile acestui tip de troleibuz se pot efectua doar de pe o platformă aflată la o înălţime de minim 3,5 m. Hala de reparaţii trebuie să aibă o înalţime de minim 7 m, pentru a putea ridica captatorii pentru revizie şi pentru deschiderea cofretelor electrice ce se află pe acoperişul troleibuzului ( captatorii de curent se pliază peste cofretele electrice în timpul mersului şi a stării normale de repaus). Toate elementele electrice şi electronice de forţă şi comandă, se află deasupra troleibuzului.”
Cu alte cuvinte, intenţia directorului interimar Alexandri Nicolae şi a primarului Adrian Dobre de a reloca depoul Podul Înalt la garajul TCE de pe Găgeni va însemna distrugerea tuturor troleibuzelor Neoplan, mai ales că pentru acest tip de vehicule nu se găsesc piese de schimb.
În documentul menţionat, sindicaliştii susţin că prin mutarea depoului pentru trolee, Neoplanurile vor mai funcţiona maxim două luni, deci vom ajunge la desfiinţarea totală a transportului cu troleibuze în Ploieşti din cauze....naturale...
“Atragem atenţia că dacă pe traseul 202 directorul general consideră că pot fi folosite autobuze din anii 1970, cu grad de uzură maxim şi inconfortabile pentru cetăţenii contribuabili şi plătitori de bilete, după relocarea troleibuzelor va constata prea târziu, iar regretele nu vor ajuta cu nimic, că în foarte scurt timp nu va avea flotă pentru a suplini troleibuzele pe traseul 44.”, mai susţin sindicaliştii din SLTPP Ploieşti.
Vă reamintim că, ieri, Consiliul de Administraţie al TCE Ploieşti a respins noua organigramă a societăţii care asigură transportul public în municipiu, organigramă care cuprindea concedierea a 29 de persoane.