Încăpăţânarea primarului Adrian Dobre de a achiziţiona 50 de autobuze noi prin leasing operaţional nu este acceptată de angajaţii Primăriei Ploieşti. Procedura se pare că este una costisitoare pentru municipiu. În mapa consilierilor locali s-a regăsit o informare privind achiziţia de către municipalitate a 50 de autobuze noi prin leasing operaţional.
Informarea cuprinde inclusiv caietul de sarcini. Valoarea contractului ar urma să fie de maxim 49.500.000 de lei, plătibili în 76 de luni, rata lunară fiind de 650.000 de lei pe lună! Autobuzele ar urma să fie livrate în trei tranşe, prima fiind de 30 de vehicule care ar urma să ajungă la Ploieşti la patru luni de la semnarea contractului.
Dorinţa primarului Dobre este criticată de Adrian Androne, şeful Serviciului Juridic din Primăria Ploieşti.
Într-o informare aflată în mapa consilierilor locali, Androne susţine că ar fi mult mai oportună accesarea fondurilor europene, mai ales că varianta agreată de TCE este mult mai costisitoare decât leasingul financiar, spre exemplu. Şeful juristilor din Primărie anunţă că nu a vizat caietul de sarcini deoarece acesta nu cuprinde mai multe amănunte. Printre altele, impozitele sunt incluse în rata de leasing, deşi pentru autobuzele TCE nu se percep impozite. De asemenea, nu este stabilită valoarea rămasă de amortizat la finalul contractului, iar în rată este cuprinsă şi contravaloarea rovinietei, deşi autobuzele TCE circulând în municipiul Ploieşti nu au nevoie de rovinietă!
Juristul Adrian Androne critică şi faptul că în contract este prevăzut un anumit număr de kilometri care pot fi făcuţi în fiecare lună, dar nu se menţionează care este preţul dacă numărul de kilometri este depăşit.
Cu alte cuvinte, caietul de sarcini conceput de specialiştii din Primăria Ploieşti este unul evaziv, plin de lacune sau poate exact asta se doreşte, contractul urmând a fi unul cu dedicaţie...