Reprezentanţii CNADNR s-au prezentat la sediul Prefecturii Prahova şi au discutat cu cei ai Poliţiei Rutiere şi cu prefectul Rodica Paraschiv măsurile care pot fi luate pentru îmbunătăţirea siguranţei circulaţiei pe DN1 şi pe celelalte drumuri naţionale care străbat judeţul. Convocarea se pare că a fost dictată în parte şi de tragicul accident petrecut sâmbătă, soldat cu 6 victime.
Deşi discuţiile s-au purtat cu uşile închise, la final, reprezentantul CNADNR s-a arătat destul de plictisit de asemenea probleme arătând că societatea este în proceduri de achiziţie pentru parapeţi, care ar putea dura până la începutul anului viitor. Apoi, eventual s-ar putea dispune şi montarea acestor separatoare din beton pe Drumul Naţional 1, în special în zonele în care se petrec numeroase accidente.
„Până la kilometrul 70 pe DN1 suntem în proceduri de a continua montarea acestor parapeţi. Din păcate, îi montăm în funcţie de disponibilităţile financiare. În acest moment avem un contract care este în faza de aprobare la Autoritatea Naţională de Reglementare a procedurilor de achiziţii publice (ANRMAP), şi care urmează să fie contractat la sfârşitul anului, în cursul anului viitor urmând să continuăm montarea parapeţilor New Jersey. Ca prioritate vom lua în considerare să-i montăm pe DN1. Menţionez că în ţară mai avem aproximativ 1000 de kilometri de drumuri naţionale cu patru benzi de circulaţie unde este necesar să montăm aceşti parapeţi. Am început pe sectoare limitate, vom continua această politică pentru anii viitori“, a declarat Cristian Andrei, director general-adjunct în cadrul CNADNR.
Potrivit certificatelor de calitate aceste separatoare din beton pot rezista unui impact cu autovehicule cu o masă de maxim 1,5 tone la o viteză maximă de 90 km/h şi un unghi de incidenţă de maximum 20 de grade.