Grupul Fiat, proprietarul mărcii Maserati, a primit aproape 17.000 de comenzi din întreaga lume anul acesta ceea ce înseamnă de trei ori mai mult decât de obicei. Un argument ar fi că noile modele de lux au început, în sfârşit, să fie atrăgătoare pentru clienţi. De exemplu, cel mai dorit model este Maserati Quattroporte de 110.000 de euro. Numărul mare de comenzi este pe placul conducerii Grupului Fiat care încearcă să intre pe profit din 2016. Numai anul trecut, Fiat a pierdut 700 de milioane de euro pe o piaţă tot mai restrânsă.

Paradoxal, cele mai multe comenzi vin din China, und este cea mai dezvoltată piaţă de desfacere.

Maserati a investit 1,2 miliarde de euro în noilew modele pentru a da un avânt vânzărilor. Noul Quattroporte a intrat pe piaţă în ianuarie, secondat de noul sedan de clasă medie Ghibli care se vinde cu 66.000 de euro din septembrie.

Planurile companiei vizează o creştere de la 6.288 de maşini vândute în 2012, la 50.000 în 2015.

Pentru că piaţa auto europeană nu prea dă semne de revigorare, Grupul Fiat-Chrysler s-a orientat către pieţele din SUA şi China.

Vânzările Maserati pe anul trecut s-au ridicat la valoarea de 634 milioane de euro. Grupul Fiat speră la revitalizarea profiturilor, prin relansarea noilor modele Alfa Romeo.