Pentru simplul motiv că achiziţiile de PC-uri nu au mai fost ca pe vremuri, Sony a decis să vândă întreaga divizie cu numele de VAIO din structura companiei.

Cumpărătorul acestui brand cu o istorie glorioasă, manifestată, în parte, prin unele dintre cele mai răsunătoare modele de notebook-uri high-end, poartă numele JIP. Japan Industrial Partners reprezintă interesele unui grup mai mare de investitori exclusiv japonezi. ,,Decizia agonică” a fost luată infernal de greu de CEO-ul Kaz Hirai şi este rezultatul unei pieţe de PC-uri aflată într-un permanent ciclu de reinventare manifestată prin vânzări din ce în ce mai mici.

Procesul de achiziţie se va finaliza în luna martie a acestui an, dar deja Sony nu se mai ocupă cu designul şi creaţia de noi PC-uri. Între timp, partea de producţie şi vânzare va înceta să mai aibă loc după ce vom vedea cele mai recente modele de VAIO disponibile la nivel global. Deşi în perspecivă brandul de sisteme VAIO nu va muri, există posibilitatea ca modelele dezvoltate sub noua conducere să se comercializeze exclusiv în Japonia. Ca alternativă, Sony se va concentra intens pe producţia de smartphone-uri şi tablete, fiind un segment de piaţă care nu este încă saturat şi în care gigantul japonez a înregistrat o creştere remarcabilă în 2013. Acelaşi trend pozitiv a fost întâlnit şi pe partea de gaming, unde PS4 se vinde din ce în ce mai bine în fiecare ţară în care a început să fie comercializat.