Dezvoltarea tehnologiei ne permite comunicarea la mare distanţă, promovarea afacerii în mediul digital în orice colţ al lumii şi livrarea de produse aproape oriunde pe Glob. La nivel global, 4,66 miliarde de persoane (59,5% din populaţia lumii) accesează internetul, iar 92,6% (4,32 miliarde de persoane) folosesc smartphone-ul pentru a naviga, comunica şi a-şi face cumpărăturile online, de multe ori din alte locaţii decât ţara lor de reşedinţă.
Ce înseamnă localizarea unei platforme?
Orice antreprenor îşi doreşte să lanseze o afacere care să depăşească graniţele statului de origine, aşa cum este cazul Amazon, eBay, Aliexpress, Walmart, Alibaba şi altele. În 2021, valoarea comerţului online a ajuns la 4,92 trilioane de dolari, iar acest lucru se datorează într-o oarecare măsură şi localizării afacerilor din această industrie.
Un alt exemplu relevant pentru ilustrarea modului în care localizarea ajută la succesul unei afaceri este oferit de industria de i-gambling. Platformele de cazino care oferă diverse jocuri de noroc precum pacanele online, jocuri de masă şi de cărţi sau jocuri cu dealer live pot fi accesate dintr-o mulţime de state ale lumii unde jocurile de noroc sunt legalizate.
Aceste site-uri digitale beneficiază de autorizarea în jurisdicţiile internaţionale precum Malta Gaming Authority, UK Gambling Commision, Gibraltar Gambling License, Isle of Man Gambling Supervision Commission sau Curacao e-Gaming Licensing Authority. Conţinutul acestor platforme este localizat pentru clienţii din fiecare ţară din care acestea sunt accesate, mai ales că, în unele jurisdicţii este permis doar accesul anumitor IP-uri de ţară.
Ce face mai exact localizarea pentru o afacere de acest gen, precum comerţul electronic sau cazino, dar şi pentru multe alte afaceri din domenii de activitate variate? Conţinutul acestor platforme nu este doar tradus în limba maternă a persoanelor care intră pe site-uri din statele respective, ci anumite părţi din platforme sunt adaptate special din punct de vedere al formatării, design-ului, interfeţei de navigare, culorilor şi imaginilor, dar şi adaptarea metodelor de plată la pieţele locale.
Localizarea şi beneficiile oferite unei afaceri
Limba engleză este vorbită de 20% din populaţia Globului (aproximativ 1,5 miliarde de persoane), numai că, atunci când o afacere îşi propune să ajungă şi la restul de 80% dintre oameni, oare cum ar trebui să procedeze? 87% dintre cei care nu vorbesc şi nici nu înţeleg limba engleză au declarat că nu vor cumpăra un produs care nu este adaptat la limba maternă.
Localizarea conţinutului în limba maternă va contribui nu doar la extinderea afacerii şi la creşterea numărului de cumpărători, ci va conduce şi la sporirea popularităţii acesteia. Până la urmă, Coca Cola şi Pepsi Cola, de exemplu, au creat arome care sunt specifice anumitor regiuni şi ţări tocmai din dorinţa de a se apropia cât mai mult de tot ceea ce înseamnă comunităţile locale. Mai mult decât atât, designul recipientelor şi mesajele de pe acestea sunt adaptate pentru acele regiuni.
Astfel, o afacere va avea parte o gamă extinsă de beneficii atunci când optează pentru localizarea conţinutului afacerii:
● Extinderea la nivel global cu rapiditate şi creşterea reputaţiei afacerii;
● Adaptarea la cerinţele pieţelor locale ajută la extinderea portofoliului de clienţi;
● Permite adaptarea la necesităţile publicului-ţintă şi fidelizarea acestuia prin oferte personalizate pentru comunităţile şi pieţele locale;
● Accesul pe pieţe şi în comunităţi unde era imposibil de ajuns în lipsa unei conexiuni la nivel lingvistic şi cultural;
● Creşterea nivelului de satisfacţie a clienţilor;
● Egalitate de şanse cu competitorii de pe pieţele respective;
● Creşterea nivelului încasărilor şi obţinerea de profit.
Aproximativ 66,6% dintre persoanele care accesează site-urile de pe internet îşi doresc să acceseze conţinutul online doar în limba nativă, iar 72,1% dintre persoane continuă să navigheze doar dacă platforma respectivă este tradusă în limba maternă. În ceea ce priveşte cumpărătorii, 78% dintre aceştia sunt convinşi doar dacă produsul este localizat în limba lor. În lipsa unei localizări corespunzătoare, o afacere nu-şi va atinge niciodată potenţialul maxim pe o piaţă externă.
Cum se poate face localizarea unei afaceri?
Intrarea pe o nouă piaţă a unei afaceri presupune derularea unor studii privind identificarea celor mai fiabile metode de a ajunge la publicul-ţintă. Planificarea şi desfăşurarea unor studii aprofundate vor permite nu doar selectarea celor mai elocvente profiluri de utilizator al unui serviciu sau comparator pentru un produs, ci şi evidenţierea acelor profiluri care nu sunt relevante pentru afacere şi eliminarea unor costuri inutile pentru integrarea unor produse sau servicii care nu ar fi fost profitabile pentru afacere.
Consultarea unei echipe de specialişti, indiferent de domeniul de activitate al afacerii, de preferat una de pe plan local, va ajuta identificarea cu rapiditate a celor mai bune variante de implementare a localizării în cele mai bune condiţii. Orice afacere care îşi propune să ajungă la cel mai înalt nivel de recunoaştere globală, să se transforme într-un brand şi să aibă parte de profit ar trebui să ia în calcul localizarea, pentru că numai aşa succesul este aproape garantat.