Yahoo Messenger a fost, într-o vreme, cel mai popular serviciu de chat în România. Nici global n-a stat prost. Din 2018 nu va mai fi în niciun fel.

Yahoo Messenger va fi închis la mijlocul lunii iulie. Partea de Yahoo care controla platforma face parte acum dintr-o companie nouă şi acest serviciu nu mai avea niciun viitor.

„În prezent nu există niciun produs disponibil care să înlocuiască Yahoo Messenger”, a transmis compania. „Experimentăm în mod constant cu noi servicii şi aplicaţii, dintre care una este o aplicaţie de mesagerie de grup doar pe invitaţie, numită Yahoo Squirrel (în prezent în versiune beta)”. Totuşi, nu va fi nicidecum Messenger.

Squirrel este o aplicaţie de mesagerie pe grup Yahoo a început testarea în mai 2018. Compania susţine că va mai experimenta cu alte soluţii de chat care să fie o alternativă la cele disponibile.

Serviciul Yahoo Messenger va fi închis oficial pe 17 iulie. Contul tău, acel ID pe care l-ai distribuit tuturor colegilor şi prietenilor, va mai fi activ pentru Mail şi alte servicii Yahoo.

Ultima mare schimbare pentru Messenger a fost lansată în decembrie 2015. Atunci, sub comanda Marissei Mayer, Yahoo încă încerca să reziste ca o companie independentă. Ea a organizat reproiectarea serviciilor Yahoo, printre care şi Messenger. Pe lângă un design modern, aplicaţia mai venea cu o funcţionalitate: puteai să ştergi mesajele trimise.

Opţiunea, din ce în ce mai populară şi mai cerută şi pentru Facebook Messenger, promitea că mesajele dispar instant de pe dispozitivele tuturor celor care le-au primit anterior, indiferent de platformă. Nici asta n-a fost suficient ca Messenger să reziste.

De ce va fi închis Yahoo Messenger

Yahoo Messenger a fost lansat pe 9 martie 1998. A fost pe un val imens de popularitate în special în Europa. Deşi Yahoo n-a mai vorbit de ceva ani despre numărul utilizatorilor activi, în 20 de ani estimarea este că a avut câteva sute de milioane de conturi.

Deşi Yahoo, sau Oath, n-a furnizat o explicaţie clara despre închiderea platformei, realitatea oferă un argument puternic: nu poate concura. WhatsApp şi Messenger, pe de o parte, Instagram şi Snapchat, pe de alta, pe lângă concurenţi ca WeChat din China, au făcut ca Yahoo Messenger să fie o soluţie îmbătrânit, deloc cool şi aproape inutilă (faţă de celelalte).

Mai mult, Yahoo n-a ţinut pasul cu evoluţia. A venit cu versiuni de Yahoo Messenger pentru diverse platforme prea târziu. Messenger de la Facebook deja câştiga teren atunci, iar WhatsApp deja era în ograda reţelei sociale şi devenise înlocuitorul SMS-ului. Cu toate astea, Y!Mess rămâne o parte din istoria internetului.