Statistica Facebrands.ro arată că, în prezent, utilizatorii de internet din România deţin, la ora actuală, 8,5 milioane de conturi înregistrate pe Facebook, iar 84,21% dintre aceştia şi-au setat oraşul, arată datele contorizate de portalul Facebrands.ro, serviciul de monitorizare a paginilor româneşti create pe reţeaua de socializare.

Din totalul numărului de utilizatori, aproape 1,20 de milioane erau din Bucureşti (16,72%), urmaţi de cei din Cluj-Napoca (260.040 persoane, 3,63% din total), Timişoara şi Iaşi (cu câte 260.000 de persoane).

La polul opus, cu numărul cel mai mic de utilizatori Facebook, se situează oraşele Drăgăşani şi Bragadiru (câte 11.000 de persoane, 0,11% din total), respectiv Câmpia Turzii (10.450 persoane) şi Târgu Secuiesc (10.080 persoane).

De asemenea, din cei 8,5 milioane de români care au cont pe Facebook, 7,16 milioane (84,21%) şi-au setat oraşul.

Regiunea Muntenia se află în topul cu cei mai mulţi utilizatori români de Facebook, respectiv 2,834 milioane de persoane, urmată la mare distanţă de regiunea Transilvania, cu 1,401 milioane de utilizatori, şi de regiunea Moldova, cu 965.560 de conturi, arată datele contorizate de portalul Facebrands.ro, serviciul de monitorizare a paginilor româneşti create pe reţeaua de socializare, notează Agerpres.

La nivel regional, din totalul celor 8,5 milioane de utilizatori Facebook, 38,12 % dintre utilizatori care şi-au setat oraşul sunt localizaţi în Muntenia, 18,5% în Transilvania, 12,99% în Moldova şi 8,36% în Oltenia.

De asemenea, la nivel naţional, statistica arată că 50,41% din totalul celor care au cont Facebook sunt femei, faţă de 49,59% bărbaţi. Totuşi, pe regiuni aceste cifre variază, în Transilvania înregistrându-se cel mai mare procent de femei pe Facebook (51,1%) şi cel mai mic al bărbaţilor (48,89%), iar în Oltenia cel mai mic procent al femeilor (46,6%), respectiv cel mai mare al bărbaţilor.

În ceea ce priveşte vârsta celor care accesează reţeaua de socializare, datele citate relevă că, în Muntenia, sunt pe Facebook mai mulţi utilizatori între 25 şi 34 de ani, şi între 35 şi 44 de ani, faţă de procentul naţional, şi mai puţine persoane peste 65 de ani.

Totodată, în Transilvania sunt pe Facebook mai puţini utilizatori cu vârste între 18-24 de ani, 25-34 de ani şi 35-44 de ani faţă de procentul naţional, şi mai mulţi pe segmentele de vârstă 45-54, 55-64 şi peste 65 de ani.

În Moldova, numărul persoanelor tinere active pe reţeaua de socializare, cu vârste între 13 şi 17, respectiv între 18 şi 24 de ani, este mai mare faţă de procentul naţional, în timp pe celelalte segmente procentul este sub cel naţional, cu excepţia segmentului 55-64 de ani, unde proporţia este egală şi pentru regiunea Moldova, şi la nivel naţional.

Facebrands.ro este site-ul care monitorizează paginile create pe Facebook de persoane şi instituţii (companii, ONG-uri etc.) şi arată creşterea numărului de fani al acestora pe zile şi săptămâni, împreună cu alte pagini din aceeaşi categorie.