Producătorii de televizoare lucrează la calitatea imaginii. La CES, Sony a prezentat noi televizoare 4K, a căror rezoluţie este de patru ori mai mare decât cea HD şi în plus încearcă să popularizeze o funcţie mai puţin cunoscută, high dynamic range, prescurtată HDR. Fotografii folosesc de foarte multă vreme această funcţie care poate ajuta televizoarele să redea culorile în mod mai realist.
Philip Jones, manager de produse Sony: „Ai un Ferrari în umbră şi un Ferrari în soare. Ai culoarea de bază şi apoi o "înălţime", care determină luminozitatea acelei culori. HDR înseamnă două lucruri. Ai o bază mai mare, adică ai mai multe culori din care să selectezi şi ai mai multe niveluri de luminozitate.”
Iar Sony nu este singura companie care vinde televizoare dotate cu HDR. Şi LG se concentrează mult pe promovarea lor. O analiză CNBC arată că această tehnologie ar putea fi adoptată mult mai repede decât cea 4K.
Pentru o televiziune sau un producător de film este mult mai simplu să difuzeze imagini HDR decât voluminoasele înregistrări de foarte înaltă definiţie.
Însă aceeaşi analiză spune că mai importantă decât claritatea imaginii ar putea fi utilitatea televizoarelor. Acestea vor trebui să redea conţinut din cât mai multe surse posibile, atât de pe cablu, cât şi de pe internet. Şi în acelaşi timp, companiile de electronice încearcă să transforme televizorul într-un creier al casei, conectat la toatele electronicele şi electrocasnicele din jurul său.
Digi 24