Dupa localităţile Lorient, Nogent-sur-Marne, Fontainebleau şi Clamart, este rândul Parisului să ia în considerare generalizarea limitei de viteza de 30 de kilometri pe oră, cu excepţia marilor bulevarde, cum ar fi Champs-Elysées sau cele de pe malurile Senei, scrie revista Scence et Vie.
În prezent, viteza este deja limitată la 30 km la oră pe 37% dintre străzile din Paris (adică pe 560 de km din totalul de 1.513 km) în timp ce aşa-numitele zone de "întâlnire", unde pietoni, biciclişti şi automobilişti îşi împart şoseaua, viteza este limitată la 20 km pe oră.
Reducerea limitei de viteză propusă de primăria Parisului vizează nu numai diminuarea emisiilor poluante, dar şi scăderea numărului de accidente de circulaţie.
Intrarea în vigoare, în decembrie 1990, a limitei de viteză în oraş la 50 de kilometri pe oră a redus cu 15% numărul accidentelor mortale în Franţa, precizează Science et Vie, deoarece viteza mai mică a lărgit câmpul vizual şi a sporit timpul de reacţie. Mai mult decât atât, la 50 kilometri la oră, distanţa de frânare este de aproximativ 28 de metri pe şosea uscată (42 de metri pe şosea umedă) şi scade la 13 metri când viteza nu este mai mare de 30 de kilometri pe oră (18 metri pe şosea umedă).