În timp ce Europa a redus în prostie cheltuielile militare în ultimii 25 de ani şi a devenit nepermis de slabă, britanicii râd în hohote la trecerea flotilei ruse spre Siria. Ţinta glumelor a fost singurul portavion al Rusiei – amiral Kuzneţov – care a navigat prin Canalul Mânecii învăluit într-un nor de fum negru. Nava e în serviciu de 25 de ani, pare prost întreţinută, dar e funcţională şi cară, printre altele, avioane SU 33 multirol, printre cele mai performante aeronave non-stealth din lume.
În 1997 a intrat în reparaţii capitale, întorcându-se în serviciu în 1998. În ciuda problemelor tehnice, oficialii ruşi vor ca portavionul Kuzneţov să rămână în serviciu până cel puţin în anul 2030.
Admiral Kuzneţov are o lungime de 302,3 metri, are un deplasament de 58.000 de tone şi un echipaj de 2.626 de oameni. La bordul navei încap 26 de aparate de zbor - 13 avioane Su-33, 2 Su-25 UTG şi 11 elicoptere. Kuzneţov este propulsat de opt motoare diesel care dezvoltă 200.000 de cai-putere, se deplasează cu o viteză de până la 54 km/h (ceea ce e foarte bine) şi are o autonomie de 15.700 de kilometri.
Comparativ cu Europa, Rusia stă bine, însă SUA sunt departe de tot. Americanii au în exploatare 20 de portavioane.
Cea mai nouă navă de acest tip lansată la apă de SUA este portavionul USS Gerald Ford, a costat 13 miliarde de dolari şi este cea mai mare şi cea mai scumpă navă de război din lume.
Intrată în dotarea marinei americane în 2016, nava este capabilă să efectueze cu 25% mai multe lansări aeriene decât modelele anterioare, iar reactoarele nucleare produc până la de trei ori mai mai multă energie.
USS Gerald Ford are o lungime de 333 de metri şi un deplasament de peste 100.000 de tone. Dimensiunile îi permit să găzduiască 4.400 de membri ai echipajului, dar şi peste 75 de aeronave în acelaşi timp. Portavionul cu propulsie nucleară se poate deplasa cu o viteză de 56 km/h şi are o autonomie de deplasare de 25 de ani, fără limită de kilometri.