Programul informatic care gestionează sistemul naţional de carduri de sănătate este blocat în această dimineaţă.
„Începând cu ora 6.55, astăzi, 18.09.2015, la sistemul de card - CEAS a apărut o defecţiune. Echipa de suport lucrează la remedierea acestei defecţiuni”, a anunţat CNAS.
Medicii au descoperit problema în această dimineaţă, atunci când au ajuns la cabinete.
În acest moment niciun pacient nu mai poate primi servicii medicale şi asta pentru că de la 1 septembrie nicio consultaţie oferită în lipsa cardului de sănătate nu va fi plătită. Aşa că medicii aşteaptă ca sistemul să se deblocheze.
De la 1 septembrie au mai fost momente în care s-a întâmplat ca softul să nu funcţioneze aşa cum ar trebui, însă a fost vorba de lentori ale procesării datelor, nu de o blocare completă.
Tot ceea ce medicii pot face în acest moment sunt urgenţele, pentru care pacienţii nu trebuie să prezinte cardul de sănătate.
Sfaturile CNAS:
Până la remediere, rugăm furnizorii de servicii medicale să procedeze după cum urmează:
- după introducerea cardului în cititor, se tastează pin-ul de către asigurat iar sistemul este pregătit să păstreze amprenta de timp şi numărul de card folosit,
- se înregistrează serviciul CEAS în aplicaţia de furnizori,
- de la momentul (care va fi anunţat de CNAS) repunerii în funcţiune a sistemului CEAS, serviciile efectuate şi operate în aplicaţie de furnizori vor trebui încărcate în PIAS în limita celor 72 de ore,
- toate serviciile prestate şi operate în sistem începând cu ora 6.55 până la remedierea defecţiunii se vor valida în PIAS doar pe baza amprentei de timp şi număr de card.