Ministerul Sănătăţii a făcut publică  o Hotărâre de Guvern prin care modifică şi completează normele de aplicare a legii cardului. HG reglementează distribuţia cardurilor naţionale de sănătate.

Toţi românii majori şi asiguraţi la Sănătate vor primi cardurile naţionale de sănătate din partea operatorilor de servicii poştale, la adresele de domiciliu specificate în cărţile de identitate, se arată în normele de aplicare a legii sistemului cardului naţional de sănătate, a anunţat economica.net.

Din 2015, pacienţii vor dovedi că sunt asiguraţi în SIUI prin intermediul cardurilor naţionale de sănătate. Când îl vom primi, cardul va înlocui adeverinţa de asigurat eliberată de Casa de Asigurări şi adeverinţa de salariat, necesare în prezent pentru a accesa servicii medicale decontate de Casa de Asigurări de Sănătate.

După implementarea sistemului cardului, aceste documente electronice vor fi obligatorii la medic. În cazul în care asiguratul vine la medic fără card, nu va primi servicii medicale decontate de Casa de Asigurări de Sănătate.