S-a aflat ce au de gând să facă autorităţile din România cu maşinile mai vechi de 15 ani! Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a venit cu ultimele detalii legate de planurile autorităţilor române. Reprezentantul guvernului a spus că până în anul 2026, se preconizează că peste 250 de mii de maşini mai vechi de 15 ani vor dispărea de pe şosele din România.

 

Ce se va întâmpla cu maşinile mai vechi de 15 ani din România

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a fost întrebat ce va face România pentru a atinge ţinta ca până în 2026 să scoată din circlaţie 250.000 de autoturisme mai vechi de 15 ani, pentru a primi fonduri europene pentru construcţia de autostrăzi.

 

Astfel, reprezentantul guvernului a declarat că din estimările instituţiei pe care o conduce, se pare că ţinta va fi chiar  depăşită cu ajutorul programelor Rabla Clasic şi Rabla Plus, care momentan nu se derulează conform planului. Aceste două programe guvernamentale înregistrează întârzieri, însă în acelaşi timp se derulează şi un proiect pilot în oraşul Sfântul Gheorghe, dar nu numai, şi care dacă va avea rezultate bune va fi extins la nivel naţional.

 

Mai exact, este vorba de un program de finanţare a casării vehiculelor vechi, botezat „Rabla 2”, care ar trebui să înceapă în luna iulie şi care presupune acordarea unei prime de 3.000 de lei pentru maşinile mai vechi de 15 ani predate administraţiilor locale.

 

„Până la 1 iunie va trebui să agreem modalitatea de implementare a acestui program. Vom putea scoate din circulaţie anual 133.000 de maşini pentru că avem la bugetul AFM 600 milioane de lei pe trei ani, vom asigra finanţare parţială, de 50%, dar dacă autorităţile locale vor veni alături de noi, vom putea scpate mai multe maşini din circulaţie. Din păcate s-a ajuns în situaţii hilare: maşinile second hand să fie mai scumpe decât cele noi, la anumite mărci şi modele, pentru că industria nu mai poate să livreze maşinile noi pe care le cere piaţa”, a spus ministrul.

 

România şi-a asumat prin PNRR promisiunea de a scoate din circulaţie 250.000 de maşini mai vechi de 15 ani, de la Euro 3 în jos, până în anul 2026, aşa că se caută diferite soluţii în acest sens.

 

 

 

 

Sursa: www.impact.ro