Se discută de mult timp de modernizarea parcului auto din România. Acum, avem şi un termen pentru această transformare declanşată de eliminarea maşinilor pe benzină şi motorină de pe străzi, conform ministrului Barna Tanczoz.
Este doar o chestiune de timp până când întreaga planetă va migra de la autoturismele diesel sau benzină către hibride şi electrice. Trebuie neapărat să scadă nivelul de poluare la nivel global, iar aceasta este singura posibilitate ca acest lucru să se întâmple.
Prima etapă a acestui proces este comercializarea doar de maşini nepoluante sau cu un nivel redus de poluare. A doua etapă este eliminarea posibilităţii de a reînmatricula şi implicit revinde un autoturism poluant. Pe marginea acestui subiect, a fost mai multe detalii ministrul Mediului, într-o intervenţie la România TV.
Nicio maşină cu motor diesel sau benzină în România, de când
„În 10 – 15 ani în România nu se va mai pune pe piaţă nicio maşină cu motor diesel sau pe benzină. Totul se va transforma în nişte scheme financiare de contribuţie sau beneficii. Cine nu îndeplineşte normele va plăti, iar cei care vor să le îndeplinească vor fi sprijiniţi financiar. Vom fi obligaţi să respectăm anumite standarde de emisii de CO2. Va exista un fond social de climă care va ajuta acele gospodării, acei oameni sau acele companii care nu pot îndeplini anumite condiţii astfel încât să le poată îndeplini”, a atras atenţia ministrul mediului vizavi de ce se întâmplă în viitor.
Motivaţia este una cât se poate de simplă şi vine direct de la Bruxelles, cu tot cu penalităţi. „Nu vorbim despre cei care nu pot, din punct de vedere social, să îşi cumpere maşină nouă, ci despre foarte multe persoane care şi-ar permite o maşină nouă mai puţin poluantă cu cilindree mai mică şi de o altă clasă. Trebuie descurajaţi cei care doresc maşini vechi cu motoare mari. Prin impozite. Statul român trebuie să crească impozitul la aceste maşini”, a insistat ministrul.
În final, este vorba de întrajutorarea celor care nu-şi permit să facă aşa ceva, pentru binele tuturor. „Cei care sunt sensibili din punct de vedere social trebuie susţinuţi. Trebuie ajutaţi de stat să cumpere o maşină nouă. Acest echilibru trebuie creat prin noi măsuri. Suntem obligaţi prin asumarea făcută în PNRR să găsim soluţii de întinerire a parcului. Acolo, în contrapartidă pentru susţinerea investiţiilor în autostrăzi ni s-a impus să găsim soluţia de a întineri parcul auto. Avem deja discuţii la nivelul guvernului, la nivelul ministerelor de resort. Reducerea numărului de maşini peste 15 ani este un prim pas foarte important. În paralel, inclusiv din fondul acela social de climă, să venim în completarea programelor naţionale şi astfel să întinerim parcul auto”, a concluzionat oficialul.
Sursa: www.playtech.ro